Roditelji u Irskoj doneli odluku da zabrane deci korišćenje mobilnih telefona
Zabrinuti irski roditelji u gradu u blizini Dablina okupili su se da sprovedu zabranu pametnih telefona za decu dok ne završe osnovnu školu.
Džastina Flin, klinički psiholog i stanovnik Grejstonsa sa troje dece u školi, rekla je za „Foks i prijatelji” u utorak: „To su bili samo upečatljivi rezultati rastuće anksioznosti, depresije i svega što smo primetili… da imamo mobilni telefon, posebno među mladom decom“ Ona je dodala da je „podrška koju je ovaj grad dobio bila neverovatna“.
NYPost izveštava: Udruženja roditelja u osam škola širom grada Grejstons u okrugu Viklou odlučila su ranije ovog leta da ograniče pristup pametnim telefonima za svoju decu zbog zabrinutosti zbog rastuće anksioznosti i potencijalne izloženosti materijalima za odrasle, piše The Guardian.
Sporazum, koji su zajedno sklopile sve grupe u retkom prikazu jedinstva među tolikim grupama, omogućio bi deci da budu ograničeni na telefone kod kuće, u školi i drugde dok ne stignu u srednju školu.
Škole su već zabranile ili ograničile upotrebu uređaja na svojim osnovama, ali su roditelji odlučili da naprave korak dalje.
FINSKA prva u svetu započela testiranje DIGITALNIH PASOŠA- https://t.co/6DVNyzH54z
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 7, 2023
„Mislim da deca imaju pristup internetu, ili internet koji ima pristup našoj deci – mi ne znamo šta se tamo dešava“, objasnila je Flin, rekavši da se nada da će se ograničenje proširiti i na srednju i srednju školu.
„Mozak nije razvijen [za decu]… njihovo korišćenje telefona povezano je sa anksioznošću, depresijom, gojaznošću, poremećajima spavanja i mnogim drugim zdravstvenim problemima“, dodala je ona.
Izveštaji Ujedinjenih nacija objavljeni ranije ove godine otkrili su da pametni telefoni „odvraćaju učenike od učenja i istovremeno povećavaju rizik po njihovu privatnost“, preneo je Bi-Bi-Si.
Pored toga, izveštaj je otkrio da su učenici imali bolji akademski učinak nakon što su pametni telefoni uklonjeni iz škola.
Pametni telefoni donose „poremećaj pažnje, ometanje, maltretiranje i zlostavljanje i mogu biti štetni za učenje“, prema britanskom odeljenju za obrazovanje, koje je predložilo da nastavnici „razmotre ograničenje ili zabranu mobilnih telefona kako bi smanjili ove rizike“.