Amerikanci izgubili avion – Pilot se katapultirao iz F-35 a avion nastavio da leti sam, niko ne zna gde se nalazi
U Južnoj Karolini se odvija čudna situacija. Pilot F-35B katapultirao se iz aviona danas oko 14:00 po lokalnom vremenu u oblasti severno od zajedničke baze Čarlston. Pilot je sleteo pod padobranom u naselju Čarlston i u stabilnom je stanju, ali naprednog stelt lovca iz kojeg su se katapultirali nigde nema.
F-35B je potekao iz vazduhoplovne stanice marinaca Beaufort, glavne baze F-35B za USMC. Bio je to deo leta dva broda, dok je drugi F-35B bezbedno sleteo u MCAS Beaufort. Nema informacija šta je dovelo do izbacivanja. Na osnovu podataka FAA, potraga za letelicom je u toku u oblastima jezera Moultri i jezera Merion, rekla je novinarima stariji narednik Heder Stenton iz zajedničke baze Čarlston . Ali evo zagonetke: Ministarstvo odbrane kaže da je F-35B stavljen na autopilot pre katapultiranja.
Iako zvuči potpuno bizarno, borbeni avioni koji se uvek pronađu nakon što se pilot katapultira, pa čak i ostaju netaknuti na zemlji, dugo nakon što je njihov pilot napustio kokpit. Najpoznatiji primer upravo takve situacije bio je „bombarder polja kukuruza“, F-106 koji je sleteo na stomak u jednom komadu nakon što je njegov pilot napustio kokpit 1970. godine.
Sovjetski MiG-23 je preleteo od Poljske do Belgije bez svog pilota nakon što su se katapultirali iz aviona ubrzo nakon poletanja 1988.
Što se tiče ovog incidenta, čak i F-35B manjeg dometa ima značajan domet. Na autopilotu, mogao je preleteti stotine milja pre nego što se srušio, u zavisnosti od stanja goriva.
Činjenica da je F-35 nestao bez ikakvih izveštaja o padu ukazuje na verovatnoću da je pao u retko naseljenom području. Ako je nestalo goriva, verovatno ne bi došlo do velikog požara i velike vatrene lopte koju bi ljudi mogli da primete, niti tako glasnog sudara. Ako je pao u Atlantik, onda ga je još teže pronaći. Takođe, problem je konfiguracija u kojoj se nalazio mlaznjak i operativnost njegove avionike. F-35 nose radarske reflektore kada su na tranzitnim letovima, kao iu mnogim trenažnim misijama i nekim operativnim. Mlaznjaci marinaca često nose i raketne šine za AIM-9Ks. Ali ako je avion bio u svojoj potpuno skrivenoj konfiguraciji i imao probleme sa avionikom, praćenje je možda bilo problematično.