Svetski ekonomski forum poziva na „kolektivnu akciju“ u borbi protiv „dezinformacija“
Prvo, namerno nešto unište, a zatim žele da „dobiju ugovor“ da to ponovo sagrade.
Da li biste nekome poverili posao – ako se gornja izjava odnosi na, recimo, vašu kuću?
Ipak, sada vidimo neumorne napore istih grupa, zvaničnih i neformalnih, istih centara moći koji su godinama kružili sa alarmantnim izjavama o navodno opasnoj rasprostranjenosti „dezinformacija“ u medijima – želeći da budu ti koji će saopštiti svetu kako „ponovo izgraditi poverenje u medije“.
U novoj epizodi serije razmišljanja Svetskog ekonomskog foruma (WEF) – pokušaj da se postave temelji budućeg „svetskog (ne)poretka“ o brojnim ključnim pitanjima – glasnogovornik globalne elite sa sedištem u Švajcarskoj dotiče se upravo poverenja u medijima – i kako implementirati AI u njihovo predloženo rešenje.
Istovremeno, promoviše se Globalna koalicija za digitalnu bezbednost, koja je njena „javno-privatna koalicija za borbu protiv štetnog sadržaja i ponašanja na mreži“.
Treba ponoviti, problem nepoverenja u medije stvaraju organizacije poput WEF-a, odnosno njegovih „zainteresovanih strana“: to je cenzura koju su sproveli najuticajniji mediji, uz izgovor da se bore protiv „dezinformacija“.
A sada zašto bi neko verovao ovim medijima? Protivnici cenzure kažu – to je rezultat neopravdane cenzure – dok WEF tvrdi da ti mediji nisu bili dovoljno cenzurisani, odnosno propuštali su previše „dezinformacija“.
OBJAVLJEN DŽIHAD: Hamas poziva na globalni muslimanski ustanak protiv Izraela i Zapada u petak 13. oktobra https://t.co/l8KfDf4yZZ
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) October 12, 2023
Pominje se podatak da „samo 40% stanovništva veruje vestima“ u Velikoj Britaniji. Ne ulaze u to tačno zašto – ali impliciraju – da je to „zbog dezinformacija“.
Ko ih širi? (Ni oni ne ulaze u to.)
Odajući bez sumnje priznanje za propagandu tokom pandemije Covida, kao faktoru koji uopšte čini mogućim sav ovaj nered, i radeći sa svoje tačke gledišta, WEF sada ima ova „rešenja u 6 koraka“ da predloži:
Smanjenje izloženosti štetnom sadržaju na mreži; Izgradnja svesti o pouzdanosti medija; Unapređenje medijske informacione pismenosti; Ublažavanje rizika i iskorištavanje mogućnosti koje proizlaze iz generativne AI; Jačanje poverenja kroz transparentnost i odgovornost; a zatim – povećanje interesovanja i angažovanja u medijima.
Zapis, koji dolazi od WEF-ovog šefa industrije za medije, zabavu i sport, između ostalih, imao je ova razmišljanja.
„Ključna lekcija generativne veštačke inteligencije je da je sadržaj sada potpuno komodifikovan. Novinari moraju da prestanu da vide svoju vrednost isključivo u njihovom sadržaju i umesto toga ponovo zamisle polje u novom povezanom svetu, oko služenja zajednicama i poboljšanja javnog diskursa pronalaženjem, podržavanjem i deljenjem glasova koji se predugo ne čuju u masovnim medijima“ – rekao je Džef Džarvis, bivši direktor Centra za preduzetničko novinarstvo CUNY Graduate School of Journalism.