Svetski Ekonomski Forum poziva šefove država da spreče građane da prate ALTERNATIVNE MEDIJE
Svetski ekonomski forum poziva svetske vlade da gledanje ili deljenje alternativnih medija na mreži učine „krivičnim delom“.
Prema uznemirujućem dopisu koji je izdao Davos, WEF je pozvao svoje mlade globalne lidere da postave temelje za primoravanje javnosti da ponovo veruje glavnim medijima. Deo te prinude uključuje inkriminisanje praćenja ne-majnstrim izvora.
Reclaimthenet.org izveštava: U isto vreme, Globalna koalicija za digitalnu bezbednost, koja je njena „javno-privatna koalicija za borbu protiv štetnog sadržaja i ponašanja na mreži“ – se promoviše.
Treba ponoviti, problem nepoverenja u medije stvaraju ljudi poput onih iz WEF-a, odnosno njegovih „zainteresovanih strana“: to je cenzura koju su sproveli najuticajniji mediji, uz izgovor da se bore protiv „dezinformacija“.
A sada je istina: zašto bi neko verovao ovim medijima? Protivnici cenzure kažu – to je rezultat neopravdane cenzure – dok WEF tvrdi da ti mediji nisu dovoljno cenzurisali, odnosno da su propuštali previše „dezinformacija“.
Papa Franja kaže da su planovi Klausa Švaba vredniji od samog Hrišćanstva https://t.co/CR5KhvMGdx
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) October 13, 2023
Pominje se podatak da „samo 40% stanovništva veruje vestima“ u Velikoj Britaniji. Oni ne ulaze u to tačno zašto – ali impliciraju – da je to zbog „širokih dezinformacija“.
od koga? (Ni oni ne ulaze u to.)
Svetski ekonomski forum sada ima ova „rešenja u 6 koraka“ koja predlaže za borbu protiv dezinformacija:
Smanjenje izloženosti štetnom sadržaju na mreži; Izgradnja svesti o pouzdanosti medija; Unapređenje medijske informacione pismenosti; Ublažavanje rizika i iskorištavanje mogućnosti koje proizlaze iz generativne AI; Jačanje poverenja kroz transparentnost i odgovornost; a zatim – povećanje interesovanja i angažovanja u medijima.
Zapis, koji dolazi od WEF-ovog šefa industrije za medije, zabavu i sport, između ostalih, imao je ova razmišljanja.
„Ključna lekcija generativne veštačke inteligencije je da je sadržaj sada potpuno komodifikovan. Novinari moraju da prestanu da vide svoju vrednost isključivo u njihovom sadržaju i umesto toga ponovo zamisle polje u novom povezanom svetu, oko služenja zajednicama i poboljšanja javnog diskursa pronalaženjem, podržavanjem i deljenjem glasova koji se predugo ne čuju u masovnim medijima“ – Džef Džarvis.