Naučnici upozoravaju da bi solarne oluje mogle izazvati haos u železničkoj mreži
Neuobičajeni udari solarnih oluja mogli bi da dovedu do haosa na železničkoj mreži zbog pojave „snažnih magnetnih poremećaja“, kako su upozorili naučnici, preneo je Bi-Bi-Si.
Istraživačka studija sprovedena na Univerzitetu Lankaster otkrila je da ovi svemirski događaji mogu da ometaju električne sisteme železničke mreže, uzrokujući da se signali menjaju iz crvene u zelenu.
Velika Britanija ima preko 50.000 signalnih koloseka, gde se signalom upravlja preko električnog kola između šina, izvestio je Skaj njuz.
Prema rečima glavnog istraživača Kamerona Patersona, železnička industrija bi trebalo ozbiljno da shvati ove „relativno retke“ oluje. S druge strane, Network Rail veruje da je rizik „veoma mali“.
Solarne oluje nastaju kada čestice visoke energije sa Sunca eksplozivno udare u Zemlju. Oni imaju potencijal da poremete tehnologiju i električne mreže, o čemu svedoči solarna baklja koja je izazvala devetočasovni nestanak struje za milione u kanadskoj provinciji Kvebek 1989. godine.
Prema Kameronu, njihovo istraživanje pokazuje da „svemirsko vreme predstavlja ozbiljan, iako relativno redak, rizik za sistem železničke signalizacije, što bi moglo da izazove kašnjenja ili čak ima kritičnije, bezbednosne implikacije“.
Podaci britanske vlade: „Ove godine je umrlo preko milion vakcinisanih“https://t.co/I544Wfnobz
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) December 12, 2023
„Ovu prirodnu opasnost treba shvatiti ozbiljno. Po svojoj prirodi, teško je planirati događaje sa velikim uticajem i niske frekvencije, ali njihovo ignorisanje retko je najbolji put napred.”
Stefan Zogom: Istina koju žele da sakriju, lomi se globalna imperija, Mario Zna 251, UŽIVO
Network Rail umanjuje rizik od solarne oluje usred ograničenih resursa
Martin Frobisher, direktor grupe za bezbednost i inženjering Network Rail-a, rekao je za Skaj njuz dok su solarne oluje predstavljale „teoretski rizik“, a kompanija ga je smatrala „veoma malim“.
„Moramo da fokusiramo naše ograničene resurse na pitanja višeg prioriteta kao što su klimatske promene i bezbednosne pretnje“, dodao je on.
Kameron je ranije proučavao greške na „desnoj strani“, gde se signal menja iz zelene u crvenu. Iako ovo nije rizično, suprotni, kvarovi na „pogrešnoj strani“, gde se signal prebacuje sa crvene na zelenu, predstavljaju veću opasnost.
Nedavna studija, objavljena u časopisu Space Weather, otkrila je da se kvarovi na „pogrešnoj strani“ mogu pojaviti pri nižoj jačini geoelektričnog polja u poređenju sa kvarovima na „desnoj strani“. Ovo implicira da bi manje intenzivna geomagnetna oluja mogla izazvati lakše kvarove na „pogrešnoj strani“.