Propast samouslužnih kasa zbog sve više krađa
Prodavci se bore sa sve većim izazovima koje predstavljaju sistemi za samostalnu naplatu, uglavnom povezani sa povećanim nivoom krađe u prodavnicama. To je zabrinjavajuća situacija za trgovce na masovnom tržištu, kao što su prodavnice prehrambenih proizvoda, koji se već suočavaju sa nedostatkom radne snage.
Fast Company izveštava da je uvođenje sistema samonaplate u maloprodaji u početku viđeno kao napredan i progresivan potez, koji kupcima obećava brže i efikasnije iskustvo kupovine, a istovremeno omogućava trgovcima da smanje troškove rada. Ova tehnologija, koja je dobila značajan zamah u poslednje dve decenije, posebno tokom pandemije, ponudila je dvostruku korist: ublažavanje dugih redova za kupce i ublažavanje monotonih zadataka za radnike.
Međutim, stvarnost je bila složenija. Nedavni trendovi i izveštaji ukazuju na rastuću nelagodu i među prodavcima i među kupcima. Primarna briga je primetan porast incidenata krađe u prodavnicama. Sistemi za samokontrolu, oslanjajući se na kupce da skeniraju i registruju svoje kupovine, nenamerno stvaraju mogućnosti za krađu. Čak i građani koji poštuju zakon mogu biti u iskušenju da nedovoljno skeniraju artikle ili unesu pogrešne šifre proizvoda, a da ne spominjemo direktne pokušaje krađe.
Maloprodajni giganti poput Walmart-a i Target-a eksperimentišu sa različitim pristupima za rešavanje ovih problema. Dok je Walmart uklonio kioske za samonaplatu na odabranim lokacijama, Target je nametnuo ograničenja za artikle u nekim prodavnicama. Slično tome, britanski lanac supermarketa Booths i američki prodavac mešovite robe Vegmans smanjili su svoje mogućnosti samostalne kupovine kao odgovor na povratne informacije kupaca i sprečavanje gubitaka.
Breitbart News je ranije ove godine izvestio da je žena iz Mičigena uhapšena jer je ukrala stvari vredne više od 1.000 dolara u Volmartu. U oktobru su se zaposleni u Valmartu požalili na opasnost po bezbednost suočenih kupaca koji kradu sa traka za samostalnu odjavu.
Stigao je dan ODLUKE! Posednji pokušaj Asanža da ne ode u Američki zatvor na 200 godinahttps://t.co/FSnXiSSsCk
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) December 22, 2023
Nova tehnologija cilja na one koji pokušavaju da kradu i nepropisno koriste mašine za samonaplatu(samouslužne kase). Ako sistem otkrije zloupotrebu mašine, kao što je namerno ostavljanje stavke neskeniranom, mašina će pauzirati i upozoriti zaposlene. Dok je Valmart obučio svoje zaposlene da pristupaju kupcima na način koji nije optužujući da bi došao do dna problema, nekoliko bivših i sadašnjih radnika govorilo je o tome šta smatraju pogrešnim metodom za hvatanje lopova.
Bivši zaposleni je postavio video na TikToku u kojem objašnjava kako funkcioniše sistem protiv krađe, uveden 2019. Prema korisniku koji koristi Atheniamaria na platformi za deljenje videa, zaposlenima je naloženo da onemoguće registar kada posumnjaju da je neko propustio skeniranje artikla, dajući korisniku „nema izbora osim da pozove pomoć.
Ovo se dešava u pozadini značajnog nedostatka radne snage u maloprodajnom sektoru. Biro za statistiku rada beleži pad broja poslova na blagajni zbog tehnološkog napretka kao što su samo-naplata i onlajn prodaja. Očekuje se da će se ovaj pad nastaviti, što ukazuje na promenu u oblasti zapošljavanja u maloprodaji.
Prodavci takođe istražuju tehnološka rešenja za ublažavanje ovih izazova. Na primer, Kroger je primenio tehnologiju veštačke inteligencije u većini svojih prodavnica kako bi nadgledao transakcije samostalne kupovine i upozorio osoblje na greške u skeniranju ili potencijalne krađe.