Crni hrišćani poslali otvoreno pismo Papi zbog blagoslova gej brakova
„Mi, vaša crna pentakostalna braća u Sjedinjenim Državama, solidarni sa našom braćom katolicima u Africi i dijaspori“, započinjemo ovo otvoreno pismo papi Franji, primorani smo da „osudimo vašu odluku da blagoslovite homoseksualne zajednice“.
Pismo je potpisao sveštenik Judžin F. Rivers III, osnivač i direktor Simorovog instituta za crnačku crkvu i političke studije i sveštenik Pentekostalne Crkve Boga u Hristu.
„Govoreći u ime svih američkih crnaca pentekostnih hrišćana, velečasni Rivers piše da su „sa uzbunom i mukom primili dokument Fiducia Supplicans“, nedavni tekst iz doktrinarne kancelarije Vatikana koji dozvoljava blagoslov gej parova.
Ovlašćenje blagoslova „parova čije je grešno ponašanje centralno za njihov odnos lako se tumači na načine koji su u suprotnosti sa biblijskim principom komplementarnosti muškarca i žene“, navodi Rivers.
„Odluka se već skoro univerzalno tumači kao odobravanje blagoslova seksualnog greha; zaista, poziva se na zaključak da je trebalo da se tumači tako“, dodaje on.
Ovlašćenjem „blagoslova dvojice muškaraca upravo kao partnera (tj. kao „para“) u istopolnoj vezi, postoji priznanje validnosti partnerstva – partnerstva koje se odnosi na sam „par“ -razumevanje, seksualni,” primećuje Rivers.
Velečasni Rivers nastavlja, da je ovo tumačenje koje je dao papin kolega jezuita, otac Džejms Martin, „sveštenik Katoličke crkve visokog profila koji služi onome što mu je drago da nazove ’LBGTQ zajednicom’“.
Otac Martin „pozdravlja Fiducia Supplicans kao razvoj katoličkog učenja u pravcu poštovanja istopolnih seksualnih partnerstava“, primećuje on i „tumači i razume učenje dokumenta tačno kao i mi“.
Razlika je u tome što otac Martin „odobrava istopolna seksualna partnerstva i želi da ih Crkva Isusa Hrista prizna i poštuje“, dok mi, „u ime Svete Biblije i našeg Gospoda Isusa Hrista, naglasnije ne odobravamo homoseksualno ponašanje i odnose koji su usredsređeni na takvo ponašanje.”
U svom protivljenju Fiducia Supplicans, Rivers se pridružuje brojnim afričkim prelatima koji su takođe izrazili svoju konsternaciju vatikanskim tekstom.
Katolički biskupi Angole i Sao Tomea u Centralnoj Africi, na primer, rekli su da bi blagoslovi za homoseksualne parove „proizveli ogroman skandal i konfuziju među vernicima, pa smo odlučili da to ne bi trebalo da se sprovodi u Angoli i Sao Tomeu“.
Slično tome, katolički biskupi Burundija rekli su da „Bog mrzi greh, ali voli grešnika“ i izjavili: „Nijedan sveštenik ne može blagosloviti javne grešnike koji ne čine nikakav gest pokajanja da se odreknu svojih greha. U tekstu se dalje navodi da se uzdržavanje od blagoslova istopolnih parova „ne znači isključiti ih iz Crkve ili napustiti, jer su oni još uvek njena deca“.
Što je još upečatljivije, Nacionalna biskupska konferencija Kameruna primetila je da su, prema katoličkom učenju, homoseksualni činovi „suštinski neuređeni i suprotni prirodnom zakonu“.
„Gest blagoslova ’homoseksualnog para‘ bio bi jednak ohrabrivanju izbora i prakse života koji se ne mogu prepoznati kao objektivno naređeni otkrivenim Božjim naumima“, navode oni.
„Shodno tome, mi formalno zabranjujemo sve blagoslove ’homoseksualnih parova’ u crkvi Kameruna“, dodaju oni.
Sa svoje strane, katolički biskupi Demokratske Republike Kongo izjavili su da „mi kažemo NE bilo kakvom obliku blagoslova istopolnih parova“, dok su pozivali sveštenike da se uzdrže od blagoslova istopolnih parova jer bi to moglo „dovesti do zabune .”
Istopolne zajednice protivreče stvorenom poretku, izjavili su biskupi, dodajući da ih Sveto pismo osuđuje kao „teške izopačenosti i gadosti“.
Katolički biskupi Gane primetili su da je vatikanska deklaracija „izazvala mnogo zaprepašćenja među mnogim ljudima, i katolicima i nekatolicima“, dodajući da za one u stanju greha „molitve imaju za cilj da ih dovedu do obraćenja“ i ne da „legitimišu svoj način života“.
„U zaključku, želimo da ponovimo da sveštenici ne mogu blagosloviti istopolne zajednice ili brakove“, naveli su oni.