I počinje! Supermarketi na Novom Zelandu uvode kamere za prepoznavanje lica
Naslovi širom Novog Zelanda su bruje sa vestima o brzoj primeni tehnologije za prepoznavanje lica u sektoru prehrambenih proizvoda u zemlji.
Ova kontroverzna upotreba napredne tehnologije u komercijalnim prostorima podstakla je strastvenu debatu i podstakla zabrinutost oko lične privatnosti i sistemske pristrasnosti.
Tania Kura, zamenica komesara policije, pokrenula je ove nedelje apel za otvoreni dijalog o implikacijama napretka na privatnost i potencijalnu pristrasnost. Govoreći o savremenim društvenim izazovima, ona je ukazala na potrebu za širim, javnim diskursom.
„Mogu da vidim prednosti i efikasnost koji mogu doći i sigurnost koje to može da pruži u nekim delovima, ali kako da to uravnotežimo sa individualnim pravima i slobodama… To je interesantna dilema za nas i mislim da Novi Zeland verovatno treba da vodi tu otvorenu diskusiju kao i zato što ga ne vide svi isto.”
SREDA! UŽIVO OD 20h! GDE IMA BOGA TU NEMA DEMONA!
Njen poziv za debatu usledio je nakon prošlonedeljne objave novozelandskog komesara za privatnost, Majkla Vebstera.
Povremeni kupci će se naći pod prismotrom. Ovo je pokrenuto kada je popularni lanac, Vulvorts, uključio nejasne klauzule u svoju politiku za svoju novouvedenu karticu lojalnosti, Everiday Revards.
Klauzule dozvoljavaju gigantu supermarketa da nabavlja video i audio materijal za identifikaciju kupaca, pored snimanja registarskih tablica. Vulvorts je ove mere opravdao neophodnim u svrhu bezbednosti.