Francuski ministar finansija kaže da izbegava da leti Boingom jer ceni svoj život
Ministar finansija Francuske, jedan od najviših državnih zvaničnika, rizikovao je diplomatski sukob nakon što je rekao da izbegava avione Boinga zbog sopstvene porodice.
Gledajući nedavne sigurnosne rezultate američkog giganta u avijaciji, koji su izazvali veliku zabrinutost u Sjedinjenim Državama, ministar francuske vlade Bruno Le Mer rekao je da bi više voleo da leti Erbasom, evropskim rivalom u avio industriji.
Le Merovi komentari su dati u obraćanju generalnom direktoru Erbasa Gijomu Foriju koji je bio prisutan na istom događaju. On je pohvalio kvalitet evropske industrije, rekavši da je kontinent u prošlom veku proizvodio „najbolje mašine, najbolje avione, najbolje automobile, najbolje hemikalije”, a za sada je i bar još uvek pravi „najbolje avione…“.
Raspad Imperije! U Sjedinjenim Državama sistem je pred pucanjem | Jeremy Ryan Slate | Mario Zna 266
Ministar je rekao da mu je draža „situacija“ Erbasa nego Boinga i da više voli da leti evropskim avionom nego američkim, napominjući „i moja porodica brine za mene“.
Sloboda govora je mrtva? Nemački biznismen kažnjen sa 6.000 evra jer je na bilbordu ismevao političare Zelene stranke https://t.co/yGBPdij9fb
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) March 18, 2024
Kako je primetio Blumberg, šef Erbasa nije se pridružio likovanju zbog Boingovih nedaća, i rekao je da ga problemi njegovog konkurenta ne čine srećnim i da fatalne nesreće zahtevaju „poniznost, a ne samozadovoljstvo“.
Erbas je formiran 1970-ih da bi se takmičio sa američkim kompanijama koje su tada dominirale globalnom industrijom komercijalnih mlaznih aviona, kombinujući dizajn i konstrukciju iz nekoliko evropskih država, uključujući Francusku, Nemačku, Španiju i Ujedinjeno Kraljevstvo. Kompanijski mlazni avion A320 je, sa Boingom 737, jedan od najviše proizvedenih aviona ikada, sa ostalih 11.000 proizvedenih.
737 MAKS, najnovija generacija dugovečne linije 737, bila je izvor problema za Boing nakon dva fatalna pada ubrzo nakon poletanja, a zatim i nekontrolisane dekompresije zbog gubitka čepa za izlazna vrata usred leta u januaru. Federalna uprava za vazduhoplovstvo prizemljila je na proveru 171 primerak aviona. Samo ovog meseca, još jedan putnički avion Boing u SAD bio je na naslovnim stranama nakon što je otkriveno da je deo aviona nestao nakon što je sleteo.