Jedna od najvećih banaka Australije zatvara sve fizičke filijale i uvodi naciju u BEZGOTOVINSKU DRUŠTVO
Jedna od vodećih australijskih banaka objavila je da zatvara sve svoje fizičke filijale kako bi postala 100 posto digitalna.
Ovaj potez dolazi u trenutku kada Australija nastavlja da uvodi program „bezgotovinskog društva“ koji je pokrenuo Svetski ekonomski forum (WEF).
Kao što je Nulta Tačka ranije pisala , WEF poziva vlade širom sveta da počnu da uvode planove za eliminisanje fizičkog novca i uvođenje digitalnog „novca“.
WEF je objavio novi izveštaj o digitalnim valutama Centralne banke (CBDC) kako bi se poklopio sa događajem „Letnji Davos“ u komunističkoj Kini prošlog leta.
U svom izveštaju, WEF hvali CBDC, poziva na „javno-privatno partnerstvo“ u vezi sa digitalnom gotovinom i poziva vlade da počnu „napredovanje bezgotovinskih društava“.
U Australiji, nekoliko velikih banaka odgovorilo je na zahteve WEF-a tako što je postepeno ukidalo upotrebu fizičkog novca dok se pripremaju za nadolazeća „društva bez gotovine“.
Ovaj potez mnogi vide kao pripremu za uvođenje digitalnih valuta Centralne banke (CBDC).
NOVO! ILIJA I MARIO ZNA RAZVALILI DRUGOSRBIJANŠTINU
Globalno uvođenje CBDC-a uvešće tehnokratski autoritarizam u obliku „društva bez gotovine“, gde je sva privatnost u trgovini izgubljena, a banke i vlade će kontrolisati pristup svom novcu.
Tokom prošle godine, australijska vlada i centralna banka bile su uključene u beta test za svet bez fizičkog novca.
Australijske banke sada počinju da zatvaraju svoje filijale kako bi postale potpuno digitalne.
Bankwest, podružnica Commonvealth Bank of Australia (CBA), objavila je da zatvara 45 svojih filijala i prebacuje preostalih 15 CBA filijala na potpuno digitalno poslovanje do oktobra 2024.
Ova najava dolazi pošto kompanija za bankarski softver Constantinople sa sedištem u Sidneju, startup koji su osnovala dva bivša direktora velike banke Westpac, predstavlja novu aplikaciju pod nazivom Business+.
Kompanija tvrdi da će ova aplikacija biti sve-u-jednom mobilna aplikacija koja može ponuditi prvu australsku platformu za digitalno bankarstvo od kraja do kraja za 2,4 miliona preduzeća u zemlji sa manje od 10 zaposlenih.
CBA i Westpac su dve od australijske „velike četvorke“, ili četiri najveće banke koje su tradicionalno dominirale australskom bankarskom industrijom u smislu tržišnog udela, prihoda i ukupne imovine.
Druge dve su ANZ i Nacionalna banka Australije.
Prošle godine, Konstantinopolj je prikupio 32 miliona AU$ (21,2 miliona dolara) od investitora kako bi razvio svoju platformu „bank-in-a-bok” koja ima za cilj da podstakne više ljudi da pređu sa tradicionalnih finansijskih institucija na digitalno bankarstvo.
Izvršni direktor i generalni direktor Pol Luis rekao je da je kompanija „uzela najbolje od ponude neobanka, prvo digitalno, sa onim u čemu smo dobri, a to je strana bankarske licence, regulatorni zahtevi“.
Neobanke su samo digitalne bankarske platforme koje rade isključivo na mreži.
„Imamo ceo paket, za koji mislim da je prvi u Australiji“, rekao je Luis.
Napomenuo je da su druge neobanke pokrenute sa samo nekoliko osnovnih proizvoda kao što su štedni računi, ali bez mogućnosti kreditiranja.
Mala preduzeća bi mogla da se prijave za nalog za manje od 10 minuta, vremenski okvir koji je nazvao „fantastičnim“.
Australija prelazi na bezgotovinsko društvo brže nego bilo gde drugde.
Prošle godine, Australijsko bankarsko udruženje je izvestilo da se upotreba plaćanja digitalnim novčanikom na pametnim telefonima i satovima povećala sa 746 miliona AU (494,28 miliona dolara) u 2018. na preko 93 milijarde AU USD (61,62 milijarde dolara) u 2022.
Ipak, odgovor na zatvaranje filijala Bankvesta pokazuje da i dalje postoji snažno protivljenje prelasku Australije na društvo bez gotovine.
Mnogi klijenti banke, na primer, nestrpljivi su zbog njene odluke da postane prva velika australijska banka koja koristi samo digitalne proizvode.
„Kako se usuđuju da nam ograniče pristup sopstvenom novcu u gotovini i njihovim uslugama, koje bi trebalo da nam budu široko dostupne“, rekao je jedan klijent po imenu Lin.
Lin je rekla za Yahoo da će, nakon više od tri decenije lojalnosti Bankvestu, zatvoriti sve svoje račune u banci.
Ona je osudila „nepoštovanje“ poteza banke koji će ugroženim klijentima otežati pristup finansijskim uslugama.
„Moja glavna briga nije za nas same, već za naše starije osobe, za koje može biti veoma teško da se prilagode novim tehnološkim načinima, fizički se kreću, voze ili putuju na velike udaljenosti“, rekla je Lin.
Australijski Senat je takođe zahtevao da se izvršni direktori Bankvesta pojave na istrazi.
Senator Nacionalne partije Met Kanavan, predsednik Odbora za ruralna i regionalna pitanja i transport, primetio je kako je Bankvestova odluka bila razočaravajuća .
„Ova zatvaranja će uticati na sve zajednice u kojima rade, smanjujući izbor banaka i mogućnost dobijanja osnovne usluge“, rekao je on.