Biometrijski nadzor za savršenu kontrolu: Mastercard želi proširenje digitalnog biometrijskog ID-a

Biometrijski nadzor za savršenu kontrolu: Mastercard želi proširenje digitalnog biometrijskog ID-a

Kada je reč o privatnosti i sveukupnoj bezbednosti nekih od najosetljivijih (finansijskih, ali i „bihevioralnih“) biometrijskih podataka ljudi, ogromnih globalnih banaka i procesora plaćanja, i rastući biometrijski nadzor uvek će biti savršena kontrola „napravljena u paklu“.

I ta realnost se postepeno uobličava. Ne samo da se biometrijska tehnologija i njena sveprisutnost povećavaju (i dalje u većini zemalja bez odgovarajuće pravne zaštite ili odgovarajućeg „otkrivanja“ o tome kako i zašto postoji) – već i giganti poput Mastercarda i Visa shvataju da imaju pristup ogromnim količinama podataka ljudi koji se visoko monetizuju.

Priroda ličnih podataka koje ljudi poput Mastercard-a dobijaju sa svakom transakcijom koju obavite nije samo broj, već i lokacija, sadržaj kupovine… i tada počinju da se pojavljuju obrasci ponašanja. Ali tu se ne zaustavlja prikupljanje podataka.

Udahnite duboko, ono što ćete čuti može da promeni sve | DJ369369 | Mario Zna, 283 Uživo

U međuvremenu, cilj o kome se (često, ali ne uvek) otvoreno govori je unosan posao „deljenja“ tih podataka za ciljano oglašavanje.

Ali u mogućem budućem orvelovskom društvu – to bi zaista bilo veoma korisno za nadzornu državu na mnogo različitih načina.

To očigledno nije način na koji će se trend reklamirati kupcu kada finansijski rukovodioci govore o tome.

Većina ljudi bi mogla očekivati da će se ovo dešavati na mreži, ali Mastercard je veoma gladan „biometrijskih podataka o ponašanju“ (sama fraza zvuči skoro jednako zastrašujuće kao što i jeste – a sam Mastercard je opisuje na ovaj način: „Pratite lične radnje kao što su stil kucanja i način na koji držite telefon, kao i navike kao što je doba dana u koje se obično prijavljujete ili vaša uobičajena IP adresa”).

A gigantu je očigledno prijatno da priča o tome da se biometrija ove godine proširi na male prodavnice i njihove sisteme plaćanja u prodavnicama.

„(…) Sa stanovišta potrošača, nema kartice, uopšte nije potreban telefon (na fizičkim kasama). Samo se predstavite na uređaju za monitor.”

Tako je – „samo date sebe“ – ništa više, narode.

I tako je domaćin podkasta nedavno opisao „iskustvo“ izvršnom predsedniku kompanije Mastercard za Identity Products i inovacije Denisu Gamijelu. „To može biti ručni skener, skener lica, bilo šta. I onda ste ovlašćeni“, nastavio je domaćin, a Gamijelo se u potpunosti složio da će to funkcionisati.

Rukovodioci Mastercard-a kažu da će se biometrija ponašanja ljudi koristiti – ali naravno – jednostavno da bi se poboljšalo njihovo „iskustvo“ i, uočena pogodnost.

„Aktivno radimo sa partnerima širom sveta kako bismo prešli na besprekornije i bezbednije metode autentifikacije. To je i fizička biometrija, o čemu ovde govorimo, kao i iza kulisa. Postoji biometrija ponašanja“, kaže se u objavi na sajtu Mastercard.

Više od toga – postoji vizija budućnosti u kojoj će digitalni ID preuzeti kontrolu nad uplatama i povezati ih sa podsticajima kao što su programi nagrađivanja.

Nulta Tačka/ReclaimTheNet

Ne propustite

UDARNO! Napad na Pravoslavnu Crkvu i Sinagogu na jugu Rusije

UDARNO! Napad na Pravoslavnu Crkvu i Sinagogu na jugu Rusije (VIDEO)

Najmanje jedan policajac ubijen je u seriji oružanih napada u
Zapad sprema zamenu za Zelenskog tvrdi ruska tajna služba

Zapad sprema zamenu za Zelenskog tvrdi ruska tajna služba

Zapadne zemlje sve više razgovaraju da treba zameniti sadašnjeg predsednika