Desetine hiljada radnika iz automobilske industrije u Nemačkoj završiće na ulici! Kompanija ZF najavljuje otpuštanje čak 14.000 radnika
Nemački automobilski sektor se suočava sa rastućom krizom, a ZF je među prvima na listi za „odstrel“.
ZF se smatra drugim najvećim dobavljačem automobilskih delova posle Bosch-a, a sada je veliko ukidanje radnih mesta u planu.
Prezaduženi nemački dobavljač automobilskih delova ZF Fridrihshafen kaže da će otpustiti do 14.000 radnika, što bi predstavljalo svakog četvrtog zaposlenog. Nemački mediji izveštavaju da otpuštanje radnika predstavlja „istorijsku brojku“ i da je loše za nemački automobilski sektor u celini.
Prema planovima kompanije, između 11.000 i 14.000 ljudi će biti otpušteno do 2028. godine, a izvršni direktor ZF Holger Klajn je izjavio da je njegova „preduzetnička odgovornost“ da obezbedi da kompanija bude „sposobna za budućnost i da razvije lokacije u Nemačkoj tako da oni su održivo konkurentni i čvrsto pozicionirani.”
NOVO! ČETVRTAK OD 20h! „SRBIJA JE NAJVEĆI BORAC PROTIV DEMONSKIH ELITA“
Klajn je to opisao kao „tešku odluku“, dodajući da je u ugovorima sa radnicima iz 2020. godine navedeno da će lokacije u Nemačkoj koje više nisu konkurentne biti zatvorene.
Nemačka industrija se suočava sa ogromnim preprekama, a čini se da kompanija stavlja otpuštanje radnika u kontekst širih ekonomskih trendova koji pogađaju zemlju, rekavši da iza odluke stoji „smanjenje konkurentnosti“.s
Kako smo i pisali na Nultoj Tački, 2023. godine u Nemačkoj su bankroti porasli, a podaci pokazuju da je bilo 18.100 slučajeva stečaja, što predstavlja povećanje od 23,5 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Kao odgovor na veće cene energije zbog rata u Ukrajini, visokih regulatornih opterećenja, viših kamatnih stopa, starenja radne snage i rastuće inflacije u drugim oblastima, nemačke kompanije su pod ekstremnim pritiskom, a mnoge pribegavaju otpuštanju i drugim merama za smanjenje troškova.
ZF je već planirao da zatvori proizvodnju u Ajtorfu, što će do kraja 2025. koštati 690 radnika. Sada će se zatvoriti i proizvodnja u Gelzenkirhenu, sa 200 otpuštenih radnika. Kompanija želi da otpusti zaposlene uz otpremnine.
Druge velike najave o otpuštanju dospele su na naslovne strane u Nemačkoj poslednjih nedelja, a Deutsche Bahn planira da otpusti 30.000 zaposlenih u narednih pet godina, iako je plan da se uglavnom prihvate odlazak u penziju. Većina rezova biće napravljena na administrativnim pozicijama kompanije. Podsticaj za rezove došao je nakon što je kompanija, koja je prvenstveno u vlasništvu nemačke vlade, prijavila gubitak od 1,2 milijarde evra u prvih šest meseci 2024.
Naročito, kompanija ukazuje da će izgubljene pozicije biti nadoknađene digitalizacijom i automatizacijom, što može biti „kod“ za veštačku inteligenciju, pri čemu se očekuje da će mnoge kompanije ubrzati otpuštanje radnih mesta u back-office poslovima u narednim godinama.
Nemački železnički sistem suočava se sa ozbiljnim izazovima zastareloj infrastrukturi i sada je Deutsche Bahn postao ozloglašen zbog čestih kašnjenja, sa skoro svakim drugim vozom koji sada kasni.