Desetine hiljada radnika iz automobilske industrije u Nemačkoj završiće na ulici! Kompanija ZF najavljuje otpuštanje čak 14.000 radnika

Desetine hiljada radnika iz automobilske industrije u Nemačkoj završiće na ulici! Kompanija ZF najavljuje otpuštanje čak 14.000 radnika

Nemački automobilski sektor se suočava sa rastućom krizom, a ZF je među prvima na listi za „odstrel“.

ZF se smatra drugim najvećim dobavljačem automobilskih delova posle Bosch-a, a sada je veliko ukidanje radnih mesta u planu.
Prezaduženi nemački dobavljač automobilskih delova ZF Fridrihshafen kaže da će otpustiti do 14.000 radnika, što bi predstavljalo svakog četvrtog zaposlenog. Nemački mediji izveštavaju da otpuštanje radnika predstavlja „istorijsku brojku“ i da je loše za nemački automobilski sektor u celini.

Prema planovima kompanije, između 11.000 i 14.000 ljudi će biti otpušteno do 2028. godine, a izvršni direktor ZF Holger Klajn je izjavio da je njegova „preduzetnička odgovornost“ da obezbedi da kompanija bude „sposobna za budućnost i da razvije lokacije u Nemačkoj tako da oni su održivo konkurentni i čvrsto pozicionirani.”

NOVO! ČETVRTAK OD 20h! „SRBIJA JE NAJVEĆI BORAC PROTIV DEMONSKIH ELITA“

Klajn je to opisao kao „tešku odluku“, dodajući da je u ugovorima sa radnicima iz 2020. godine navedeno da će lokacije u Nemačkoj koje više nisu konkurentne biti zatvorene.

Nemačka industrija se suočava sa ogromnim preprekama, a čini se da kompanija stavlja otpuštanje radnika u kontekst širih ekonomskih trendova koji pogađaju zemlju, rekavši da iza odluke stoji „smanjenje konkurentnosti“.s

Kako smo i pisali na Nultoj Tački, 2023. godine u Nemačkoj su bankroti porasli, a podaci pokazuju da je bilo 18.100 slučajeva stečaja, što predstavlja povećanje od 23,5 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Kao odgovor na veće cene energije zbog rata u Ukrajini, visokih regulatornih opterećenja, viših kamatnih stopa, starenja radne snage i rastuće inflacije u drugim oblastima, nemačke kompanije su pod ekstremnim pritiskom, a mnoge pribegavaju otpuštanju i drugim merama za smanjenje troškova.

ZF je već planirao da zatvori proizvodnju u Ajtorfu, što će do kraja 2025. koštati 690 radnika. Sada će se zatvoriti i proizvodnja u Gelzenkirhenu, sa 200 otpuštenih radnika. Kompanija želi da otpusti zaposlene uz otpremnine.

Druge velike najave o otpuštanju dospele su na naslovne strane u Nemačkoj poslednjih nedelja, a Deutsche Bahn planira da otpusti 30.000 zaposlenih u narednih pet godina, iako je plan da se uglavnom prihvate odlazak u penziju. Većina rezova biće napravljena na administrativnim pozicijama kompanije. Podsticaj za rezove došao je nakon što je kompanija, koja je prvenstveno u vlasništvu nemačke vlade, prijavila gubitak od 1,2 milijarde evra u prvih šest meseci 2024.

Naročito, kompanija ukazuje da će izgubljene pozicije biti nadoknađene digitalizacijom i automatizacijom, što može biti „kod“ za veštačku inteligenciju, pri čemu se očekuje da će mnoge kompanije ubrzati otpuštanje radnih mesta u back-office poslovima u narednim godinama.

Nemački železnički sistem suočava se sa ozbiljnim izazovima zastareloj infrastrukturi i sada je Deutsche Bahn postao ozloglašen zbog čestih kašnjenja, sa skoro svakim drugim vozom koji sada kasni.

NultaTačka

Ne propustite

Državni mediji Nemačke, Kanade, Švajcarske i Belgije pokreću novi svetski projekat CENZURE "DEZINFORMACIJA"

Državni mediji Nemačke, Kanade, Švajcarske i Belgije pokreću novi svetski projekat CENZURE „DEZINFORMACIJA“

Nemački državni informativni list ZDF sarađuje sa državnim informativnim kućama

POGLEDAJTE! TRENUTAK KADA JE SRBIN UPUCAN NA KOSOVU SA LEĐA! (VIDEO)

Srbin Srećko Sofronijević koji je prilikom jutrošnjeg upada specijalnih jedinica