Ovo pokušavaju da sakriju! Najveća fabrika za proizvodnju BATERIJA za Električna Vozila stopira rad: Plašimo se da sve ovo nije isplativo
Dok se narodu u Srbiji servira priča o odlasku na Mars uz pomoć rudnika Litijuma i fabrika za proizvodnju baterija u svetu pad potražnje električnih vozila doslovno jede i same rudnike ali i fabrike za proizvodnju samih baterija.
Stvar je u tome što sem nas, malo ko će o tome u opšte i pisati. Ali da krenemo i da vam približimo realnost koju pokušavaju da sakriju od vas.
Nekada užurbano mesto spremno za pokretanje revolucije električnih vozila, fabrika baterija vredna čak 2,6 milijardi dolara u izgradnji u Lansingu, u Mičigenu, sada skoro staje, a njena budućnost je zamrznuta jer ekonomski vetrovi koče njen napredak.
LG Energy Solution je ranije ovog leta pauzirao deo svog kompleksa za proizvodnju baterija vrednog 5,5 milijardi dolara u Kvin Kriku u Arizoni zbog tržišnih uslova, navodi kompanija.
NOVO! PROFESOR KUZOVIĆ U PODKASTU MARIO ZNA! OVO SE NE PROPUŠTA
Proizvođač baterija za električna vozila Ultium Cells, zajedničko ulaganje između General Motorsa i LG Energy Solution, stavio je na čekanje izgradnju svog objekta u julu zbog sporih tržišnih uslova, odnosno visokih kamata i zabrinutosti oko potražnje za električnim vozilima, navodi kompanija. Namerava da nastavi izgradnju kada bude jasnije razumela ovu perspektivu , rekao je zvaničnik kompanije LG Energy Solution za The Korea Herald.
Neizvesnost oko kamatnih stopa uzrokuje da se mnogi projekti na čekanju gomilaju kao voda iza brane , kaže Ričard Branč, glavni ekonomista za Dodge Construction Network. Ove visoke stope su posebno problematične za projekte koji se rade u fazama, kao što su elektrane za električna vozila vredne više milijardi dolara, gde vlasnici moraju da traže sredstva za završetak svake nove faze izgradnje, rekao je Dejvid Suhar, partner u Maslonu, advokatskoj firmi sa sedištem u Mineapolisu.
„Mnogi, ako ne i većina građevinskih megaprojekata ovih dana prolaze kroz neki oblik odlaganja“, rekao je Sučar, koji redovno zastupa klijente u građevinarstvu. „U središtu kašnjenja je kombinacija povećanih troškova građevinskog materijala i troškova pozajmljivanja zbog visokih kamata.
Na primer, LG Energy Solution je privremeno pauzirao deo svog kompleksa za proizvodnju baterija vrednog 5,5 milijardi dolara u Kvin Kriku, Arizona, ranije ovog leta zbog tržišnih uslova, navodi se u saopštenju kompanije podeljenom sa Construction Dive. Otprilike u isto vreme u Nju Hilu, Severna Karolina, vijetnamski proizvođač električnih vozila WinFast takođe je odložio prvu fazu svoje proizvodne fabrike vredne 2 milijarde dolara do 2028. godine, navodeći kao razlog nestabilnost tržišta.
„Ako imate problema sa lancem snabdevanja u jednom delu projekta, to može dovesti do kašnjenja u rasporedu projekta“, rekao je Sučar. „Za projekte planirane u fazama tokom nekoliko godina sa uključenim brojnim zanatima, možete imati kaskadni efekat.
Pored toga, potražnja potrošača za ovim tipovima automobila bila je manja od očekivane. Stope rasta oko prodaje električnih vozila usporile su se ove godine, prema podacima Međunarodne agencije za energiju . Proizvođači automobila širom sveta, kao što su Ford i GM , smanjuju planove proizvodnje usred ovog usporavanja potražnje.