Generalni direktor Folksvagena: ‘Ne možemo da nastavimo kao pre, zatvaramo fabrike u Nemačkoj’
Neophodne su velike promene u Folksvagen grupi da bi nemački automobilski gigant opstao, rekao je generalni direktor kompanije Oliver Blume za list Bild.
Blumeova izjava usledila je nakon najave ranije ovog meseca da bi najveći proizvođač automobila u EU mogao da zatvori najmanje dve fabrike u Nemačkoj u sklopu akcije smanjenja troškova. Potencijalno zatvaranje bi bilo prvo u skoro 90-godišnjoj istoriji proizvođača automobila.
U intervjuu za tabloid u nedelju, Blume je branio planove za velike rezove. Trenutna ekonomska situacija je „toliko ozbiljna da ne možemo jednostavno da nastavimo kao ranije“, priznao je izvršni direktor.
Operativni profit proizvođača automobila opao je za 20% u prvom kvartalu 2024. u poređenju sa istim periodom godinu dana ranije. U drugom kvartalu ove godine zarade su bile niže za dodatnih 2,4% u odnosu na prošlu godinu.
Veće otpuštanje zaposlenih u Folksvagenu bi uštedelo 4 milijarde evra, tvrdi Blum. Upravni odbor Folksvagen grupe radi na „daljim merama“ kako bi preživeo pad prodaje automobila, dodao je on. Folksvagen zapošljava oko 120.000 radnika u Nemačkoj.
Evropska Unija planira da deportuje sve koji u nju uđu ukoliko nemaju DIGITALNI ID Bil Gejtsa https://t.co/Lxj1RnnvXS
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 8, 2024
Prema Blumu, glavni izazovi sa kojima se suočava evropska automobilska industrija potiču od pandemije pre četiri godine i ulaska azijskih konkurenata na tržište.
„Pita je sve manja, a imamo sve više gostiju za stolom“, rekao je izvršni direktor grupe koja poseduje brendove automobila, kamiona i motocikala kao što su Audi, Bentley, Lamborghini, SEAT, Škoda, Porsche, Scania i Ducati.
EU je postala najveće prekomorsko tržište za kineske proizvođače električnih vozila (EV). Vrednost uvoza kineskih električnih automobila u EU porasla je na 11,5 milijardi dolara 2023. godine, sa samo 1,6 milijardi dolara u 2020. godini, što čini 37% ukupnog uvoza električnih automobila u blok, prema nedavnom istraživanju.
Kritičari planiranih rezova u Folksvagenu istakli su da je grupa u junu platila 4,5 milijardi evra svojim akcionarima za finansijsku 2023. godinu. Predsednica levičarske političke partije Die Linke, Janine Vissler, rekla je prošle nedelje za novine Rheinische Post da je „neverovatno ljigavo“ što je Folksvagen mogao da isplati toliku sumu dividendi i sada tvrdi da ne može da spreči zatvaranje fabrika i otpuštanje radnika.
„Ako VW-u zaista treba novac tako hitno, onda bi glavni akcionari… trebalo da vrate ovih 4,5 milijardi evra“, rekla je ona.
Nemačka privreda se smanjila u drugom kvartalu ove godine, prema zvaničnoj statistici. Industrijska proizvodnja u zemlji je u julu pala više nego što se očekivalo, uglavnom zbog slabe aktivnosti u automobilskom sektoru, preneo je Rojters prošle nedelje. Usporavanje je podstaklo strahove da bi najveća evropska ekonomija mogla ponovo da se smanji u trećem kvartalu i da uđe u novu recesiju, nakon što je pretrpela recesiju krajem prošle godine.
Nulta Tačka/RT