Litijum-jonske baterije postaju sve jeftinije
Cene metala za baterije padaju jer je porast nove proizvodnje nadmašio potražnju, što se poklopilo sa usporavanjem prodaje električnih vozila.
Kao što Bruno Venditi iz Visual Capitalist-a detaljno opisuje, cene litijuma su, na primer, pale za skoro 90% od vrhunca sa kraja 2022. godine, što je dovelo do zatvaranja rudnika i uticalo na cenu litijum-jonskih baterija koje se koriste u električnim vozilima.
Ova statistika koristi ekskluzivne podatke Benchmark Mineral Intelligence da prikaže evoluciju cena litijum-jonskih baterija u poslednjih 10 godina.
Više od polovine cene baterije dolazi od katode
Litijum-jonske baterije rade tako što sakupljaju struju i usmeravaju je u bateriju tokom procesa punjenja. Tipično, grafitna anoda privlači litijumove jone i zadržava ih kao punjenje.
Udari će biti sve jači, na snazi je masovna kontrola uma | Nenad Ilić | Mario Zna, 296 UŽIVO
Tokom pražnjenja, katoda izvlači uskladištene litijumove jone i kanališe ih u drugi kolektor struje. Kolo funkcioniše efikasno jer anoda i katoda ne dolaze u direktan kontakt i suspendovane su u medijumu koji olakšava lak protok jona.
Trenutno, 54% cene ćelije dolazi od katode, 18% od anode, a 28% od ostalih komponenti.
Cene u padu
Prosečna cena ćelija litijum-jonskih baterija pala je sa 290 dolara po kilovat-satu u 2014. na 103 dolara u 2023.
Otkriveni pedofilska simbolika na kapiji vile Puff Daddy-ja! Uhapšeni reper drži Obamu u šaci, sve je snimljeno (FOTO/VIDEO) https://t.co/L3Ukdgi1uL
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 29, 2024
U narednim mesecima očekuje se dalji pad cena zbog prevelike ponude iz Kine.
Međutim, uprkos padu cena, predviđa se da će potražnja za baterijama porasti devet puta do 2040. godine, a očekuje se da će se ukupni kapitalni izdaci industrije baterija skoro utrostručiti, porast sa 567 milijardi dolara u 2030. na 1,6 biliona dolara u 2040. godini.