Slom autoindustrije u Evropi dok režim u Srbiji prodaje priču o budućnosti industrije električnih vozila
Folksvagen, Mercedes i BMW smanjili su svoju proizvodnju ovog meseca, a Aston Martin i Stelantis su ih pratili u ponedeljak ujutro. Šira slika otkriva da je evropska automobilska industrija zastala.
Aston Martin je u saopštenju od ponedeljka napisao da očekuje godišnju prilagođenu zaradu pre kamata, poreza, amortizacije i marže amortizacije od oko 10%, u poređenju sa prethodnim izgledima od oko 20 procenata.
Britanski proizvođač luksuznih sportskih automobila predviđa da će obim veleprodaje opasti tokom cele godine u odnosu na prethodna očekivanja rasta. Dobra vest je da će nivo novca koji je padao u prvih 6 meseci biti bolji u drugoj polovini godine. Uprava je ranije očekivala pozitivan slobodni novčani tok u drugoj polovini.
Za reviziju se okrivljuje „nestabilnost“ u lancu snabdevanja i usporavanje kineske potražnje za vozilima.
„Ono što je sada drugačije u proteklih šest do devet meseci je da su dobavljači plavih čipova imali požare, poplave ili imenovane administratore u obimu i razmeri koju lično nisam video u svojoj karijeri“, glavni izvršni direktor Adrian Holmark je rekao analitičarima tokom razgovora.
Multinacionalna kompanija Stelantis u Kragujevcu otvara prvu fabriku serijskih električnih vozila na Balkanu. Dok je kompanija u ozbiljnim finansijskim problemima zbog pada tražnje električnih vozila, Aleksandar Vućič se hvali kako je to naša šansa za razvoj kako bi sebe promovisao u medijima da doprinosi ekonomskom razvoju Srbije. Međutim, dok to njemu služi za samopromociju i dok gura priču o eksploataciji litijuma, litijum je pojeftinio za 90% od 2022. godine. Realnost je sasvim drugačija, izgleda će električna Panda imati istu budućnost kao i litijum, dosta neuspešnu, a mi za to vreme možemo izgubiti čistu vodu i plodno zemljište. Šteta koje se ne može popraviti u bliskoj budućnosti.
Udari će biti sve jači, na snazi je masovna kontrola uma | Nenad Ilić | Mario Zna, 296 UŽIVO
Evo mišljenja analitičara Goldmana Džordža Galijesa o Astonovom rezu smernica:
Lanac snabdevanja i Kina dovode do smanjenja smernica – Jutros (30. septembra) Aston Martin je smanjio svoje finansijske smernice za 24. fiskalnu godinu kao rezultat nižih veleprodajnih očekivanja za oko 1 hiljadu jedinica. Kompanija sada očekuje da će veleprodaja opasti za visok jednocifreni procenat u odnosu na prethodnu godinu (2023. 6.620 jedinica) u poređenju sa visokim jednocifrenim rastom ranije. Kao rezultat, prilagođavanja takođe se očekuje da će EBITDA biti nešto ispod FG23 (306 miliona funti) sa maržom u visokom procentu, pre niskih 20. Kompanija više ne očekuje da će u drugoj polovini 24. godine biti pozitivna u FCF. AML je naveo poremećaj u lancu snabdevanja, pošto su se dobavljači borili da održe korak sa rampom na novim modelima, i slabošću u Kini kao pokretaču smanjenja. Kompanija je takođe spomenula želju da se izgladi veleprodaja, jer sledi pristup zasnovan na potražnji, što bi, po našem mišljenju, trebalo da rezultira manjim sezonskim naglaskom u 4. kvartalu.
Takođe, Stellantis NV je u ponedeljak smanjio svoju prognozu marže za celu godinu, ukazujući da će proizvodnja biti smanjena i da će više promotivnih podsticaja biti dostupno kupcima na sve konkurentnijem automobilskom tržištu.
Stelantis je u saopštenju napisao da će prilagođena marža operativnog prihoda pasti na 5,5% do 7% ove godine, što je niže u odnosu na prethodnu prognozu za dvocifreni procenat. Sada predviđa raspon industrijskog slobodnog novčanog toka od negativnih 5 milijardi evra do negativnih 10 milijardi evra, u poređenju sa prethodnim smernicama o pozitivnom stvaranju gotovine.
Otkriveni pedofilska simbolika na kapiji vile Puff Daddy-ja! Uhapšeni reper drži Obamu u šaci, sve je snimljeno (FOTO/VIDEO) https://t.co/L3Ukdgi1uL
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 29, 2024
Na tržištima, akcije Astona u Evropi pale su za čak 28%, dok je Stellantis u Parizu pao za 8% na najniži nivo u toku dana od decembra 2022.
Prema napomeni Goldmanovih Erika Mihelca i Skota Fajlera, pad evropskih proizvođača automobila sada se proširio na američke proizvođače automobila.
Trgovanje automobilima je smanjeno sa F -3%, GM -3% u prethodnom periodu nakon što je rivalski proizvođač automobila Stellantis revidirao svoje finansijske smernice za 2024., navodeći sve lošiju dinamiku industrije i kinesku konkurenciju. Stellantis, evropski proizvođač Chrisler-a i Jeepa, smanjio je svoje smernice za tekuću godinu. Sada vidi svoju korigovanu maržu operativnog prihoda za celu godinu između 5,5% i 7,0%, što je manje u odnosu na prethodnu „dvocifrenu“, navodi se u saopštenju za javnost u ponedeljak ujutro, uglavnom zbog napora da se normalizuju nivoi zaliha u Severnoj Americi. Rečeno je da su ubrzali svoj plan za smanjenje nivoa zaliha u SAD na ne više od 330.000 do kraja ove godine kako bi se popravili visoki nivoi zaliha. Britanski proizvođač luksuznih automobila Aston Martin takođe je smanjio svoje izglede u ponedeljak, navodeći slabost u Kini, dok je Folksvagen u petak dao svoje drugo upozorenje o profitu u tri meseca (Izvor: Barron’s, Bloomberg).
Aston Martin i Stellantis se sada pridružuju nekolicini drugih evropskih proizvođača automobila, uključujući BMW, Mercedes-Benz i Volvo, u snižavanju izgleda za profit ovog meseca, jer problemi u lancu snabdevanja rastu i usporavanje Kine dominira.