Ovo će uraditi sve zemlje! Vlada Velike Britanije vrši veliki pritisak da se uvede digitalna identifikacija
Vlada Velike Britanije je pokrenula Kancelariju za digitalne identitete i atribute (OfDIA) – nadzornik digitalnih ID-a u okviru Odeljenja za nauku, inovacije i tehnologiju, čiji je zadatak da podstakne rast tržišta digitalnih ID-a pod vođstvom izvršne direktorke Hane Ruter.
Ovim je laburistička vlada nastavila tamo gde je stala konzervativna, s obzirom da je Kancelariju prvi put najavila prethodna vlada 2022. godine kada je bila zamišljena kao „privremeni” entitet za uvođenje digitalnog ID-a u UK.
„Pogodnost“ je ponovo u središtu načina na koji vlasti objašnjavaju potrebu za takvim naporom: citira se da je Ruter rekla da je to umesto „hrpe papirologije“ – a ona misli na papirologiju i državnih i privatnih subjekata – potrebnih kao dokaz identiteta i da danas postoji „bolji način“.
„Digitalni identitet može olakšati živote ljudi i otključati milijarde funti ekonomskog rasta“, rekla je Ruter, ne razbijajući dalje brojke koje su joj pomogle da dođe do brojke od „milijarde funti“.
SREDA 20h! UŽIVO! BUNKER! ALEKSANDAR PAVIĆ U PODKASTU MARIO ZNA
Sistem za koji je zadužen OfDIA ne uključuje izradu lične karte koju izdaje državni organ i može se koristiti na dobrovoljnoj osnovi, nastavila je ona.
Porodica Bajden u strahu! „Ako Tramp pobedi na izborima svi ćemo završiti u zatvoru zbog kriminala i korupcije“ https://t.co/5X6DGC1dru
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) November 3, 2024
Ruter se pobrinula da odgovori na jednu od kritika u vezi sa sigurnošću takvih šema – centralizacijom – rekavši da sistem na kojem njena kancelarija radi nema ni centralizovanu digitalnu bazu podataka.
To je sigurno barem za sada – a na potencijalnim korisnicima je da odluče da li model koji je OfDIA odabrao izgleda pouzdanije: „Moći ćete da birate između niza dobavljača digitalnog identiteta i atributa, na osnovu privatnih i dobrotvornih sektora“, pokušala je Ruter da ih uveri.
Trenutno, OfDIA radi na stvaranju „pouzdanog i bezbednog tržišta digitalnog identiteta“ i ovaj rad se fokusira na pet oblasti, počevši od razvoja i održavanja digitalnog identiteta i okvira, a zatim je zadužen za registar akreditovanih organizacija koje ispunjavaju okvire.
Nadležnost Kancelarije u isto vreme obuhvata izdavanje „žigova poverenja” kompanijama – trenutno ih navodno 49 ispunjava jedan od tri kriterijuma. Zatim, postoji međunarodna saradnja, čiji je cilj da se obezbedi interoperabilnost, odnosno transnacionalna održivost šeme(a).