Nvidia najavljuje partnerstvo sa Tojotom za razvoj tehnologije autonomnih vozila
Na sajmu potrošačke elektronike (CES) 2025. u Las Vegasu, izvršni direktor Nvidije Jensen Huang predstavio je značajno partnerstvo sa Tojotom za razvoj autonomnih vozila (AV) sledeće generacije koje pokreće Nvidijin vrhunski „Thor“ AGX procesor.
Najava, objavljena tokom Huangovog glavnog govora 6. januara, signalizira veliki iskorak u trci za potpuno autonomnu vožnju. Sa globalnim AV tržištem koje je spremno da postane prva industrija robotike vredna više biliona dolara, Nvidijina saradnja sa Tojotom i drugim industrijskim gigantima naglašava transformativni potencijal mobilnosti vođene veštačkom inteligencijom.
U srcu Nvidijine najave je Thor procesor, računar sledeće generacije dizajniran da podnese ogromne zahteve za podacima autonomnih vozila. Huang je Thor opisao da ima „20 puta veću sposobnost obrade“ od svog prethodnika, Orin čipa, koji je trenutno industrijski standard za AV. Thor integriše podatke sa „ogromnog broja senzora“, uključujući kamere visoke rezolucije, radare i lidare, da bi predvideo putanju i odredio puteve vožnje u realnom vremenu.
„Ovo je univerzalni robot računar“, rekao je Huang, držeći Thor čip tokom svoje prezentacije. „To nije samo za automobile – to je mozak za robote, bilo da su autonomna vozila, humanoidni roboti ili industrijski manipulatori.
Počela je globalna ludnica, svedoci smo velikih promena | Mario Zna, 309 Uživo
Nvidia je spremna da obezbedi procesore za Tojotina autonomna vozila sledeće generacije
Thor procesor je već u punoj proizvodnji, što predstavlja značajnu prekretnicu za Nvidiju i njene automobilske partnere. Njegova primena u Tojotinim vozilima sledeće generacije naglašava rastući uticaj proizvođača čipova u automobilskom sektoru, za koji Huang procenjuje da je već posao od 4 milijarde dolara za Nvidiju, sa projekcijama da će dostići 5 milijardi dolara do kraja godine.
Nvidijin Drive OS, softverski definisan AI računar, takođe je zauzeo centralno mesto na CES 2025. Huang je najavio da je Drive OS postigao ASIL D sertifikat, najviši standard funkcionalne bezbednosti za automobile prema ISO 26262. Ovaj sertifikat, rezultat 15.000 inženjera i godina rada, osigurava da je Nvidijina CUDA platforma sada funkcionalno bezbedan računar za robotiku i AV.
Da bi odgovorila na izazove obuke AV-a u scenarijima iz stvarnog sveta, Nvidia je predstavila svoje Omniverse i Cosmos platforme. Ovi alati generišu sintetičke podatke za simulaciju okruženja u vožnji, omogućavajući AI modelima da treniraju na milijardama virtuelnih kilometara.
„Uzmemo hiljade komada i pretvaramo ih u milijarde kilometara“, objasnio je Huang. „Ovako stvaramo planine podataka o obuci za autonomna vozila.“
Kombinacija Omniverse-a i Cosmosa omogućava programerima da rekonstruišu digitalne blizance okruženja iz stvarnog sveta, generišu fotorealistične scenarije vožnje i pojačaju podatke o obuci sa skoro beskonačnim varijacijama. Ovaj pristup smanjuje „razmak između simulacija i realnog“, osiguravajući da su AI modeli obučeni na fizički tačnim i verodostojnim podacima.
Kreator ChatGPT-a optužen za seksualno zlostavljanje sestre https://t.co/Wqirikzdwj
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) January 8, 2025
Huangov glavni govor dao je živopisnu sliku budućnosti AV industrije, predviđajući da će ona postati „prva industrija robotike vredna više biliona dolara“. On je istakao partnerstva sa velikim proizvođačima automobila, uključujući Tojotu, Volvo, Rivijan i Mercedes-Benz, kao i kompanije za autonomne kamione kao što su Aurora i Waabi.
Aurora je, posebno, najavila planove da do 2027. godine postavi kamione bez vozača pokretanih Nvidijinim Thor čipovima, a proizvodni uzorci se očekuju 2025. godine.
„Isporuka jednog kamiona bez vozača biće monumentalna. Raspoređivanje hiljada će promeniti način na koji živimo“, rekao je izvršni direktor Aurore Kris Urmson.
Podsticaj za autonomna vozila je decenijama u nastajanju, a kompanije kao što su Tesla i Waymo prednjače. Međutim, tehnologija se suočila sa značajnim preprekama, uključujući regulatorne izazove, nesreće visokog profila i složenost obuke AI sistema za rukovanje nepredvidivim scenarijima iz stvarnog sveta.
Nvidijin napredak u veštačkoj inteligenciji, simulaciji i hardveru direktno se suočava sa ovim izazovima. Partnerstvom sa liderima u industriji kao što su Tojota i Aurora, Nvidia se pozicionira kao kamen temeljac AV revolucije. Thor procesor i njegove povezane platforme predstavljaju kritičan korak ka postizanju Nivoa 5 autonomije – gde vozila mogu da rade bez ljudske intervencije u svim uslovima.
Kao što je Huang primetio, „AV industrija je ovde. Ovo je neverovatno uzbudljivo vreme.”
Sa Nvidiom na čelu, san o potpuno autonomnim vozilima bliži je nego ikada da postane stvarnost, obećavajući da će preoblikovati transport, logistiku i robotiku na globalnom nivou.
Nulta Tačka/InfoWars