Jaguar u slobodnom padu, prodaja pala 97% posle „LGBT“ reklame

Jaguar u slobodnom padu, prodaja pala 97% posle "LGBT" reklame

Prodaja Jaguarovih vozila u Evropi pala je za neverovatnih 97,5% u aprilu 2025. u odnosu na isti mesec prošle godine – sa 1.961 vozila na samo 49 registrovanih jedinica – nakon kontroverznog rebrendiranja ovog čuvenog britanskog brenda.

Jaguar je prošlog novembra predstavio svoj novi koncept automobil, Type 00 („nula nula“), što je izazvalo podeljene reakcije, izvestio je Breitbart News. Reklamna kampanja nije prikazala nijedno vozilo – što je dodatno šokiralo ljubitelje brenda.

Tržište je sada donelo svoju presudu – i ne izgleda dobro za Jaguar.

Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (AECA), kompanija je registrovala svega 49 novih vozila u aprilu 2025, naspram 1.961 u istom mesecu prošle godine.

Ukupna prodaja od januara do aprila takođe beleži ogroman pad – 75,1% manje, sa svega 2.665 prodatih vozila.

Na globalnom nivou, Jaguar je tokom fiskalne godine 2024/25 prodao samo 26.862 vozila, što je pad od 85% u poređenju sa 2018. godinom.

Oštar pad prodaje dolazi nakon što je kompanija odbacila svoje klasične korene u pokušaju da se pozicionira kao „brend usmeren na stil života i modu“.

Generalni direktor Jaguara, Rodon Glaver, pokušao je da odbrani kontroverznu reklamu u kojoj su se pojavili androgini modeli – ali nijedan automobil.

On je izjavio da je kampanja bila „smela“ i da nije imala za cilj da bude „probuđena“ (woke), već da je poruka kompanije „izgubljena u plamenu netolerancije“ zbog kritika na društvenim mrežama.

„Ako igramo po pravilima kao svi drugi, bićemo samo još jedan glas u masi. Zato ne treba da izgledamo kao tipičan automobilski brend,“ rekao je Glaver za Financial Times.

Nulta Tačka/BreitbartNews

Ne propustite