Operativni profit Poršea u drugom kvartalu 2025. godine ukupno je pao na samo 154 miliona evra, u poređenju sa 1,7 milijardi evra u istom periodu prošle godine — to je čak pad od 91%.
Ukupan promet marke takođe je drastično opao, za 12,9%, na svega 8,3 milijarde evra
Glavni faktori krize:
Kolaps potražnje na kineskom tržištu
Američke carinske dažbine koje posebno pogađaju premium brendove
Visoki troškovi prelaska na električna vozila koje pritiskaju marže
Porše planira da do 2029. smanji radnu snagu za oko 1.900 radnih mesta u regionu Štutgart. Izvršni direktor Oliver Blume je prošle nedelje u pismu osoblju najavio dodatne mere štednje koje su već u planu.
👉 “South Park” brutalno ismeva Trampa u šokantnoj premijeri 27. sezone – tvorci potpisali ugovor vredan 1,5 milijardi dolara (VIDEOhttps://t.co/NWm3sP5iqb https://t.co/OWZazO9iRp
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 24, 2025
Za upoređenje: VW-ova glavna marka (Volkswagen) ostvarila je u istom periodu profit od 991 milion evra, skoro šest puta više nego Porsche u tekućem kvartalu
Kontekst i strategija:
Porše je prošle godine bio jedna od ključnih profitnih jedinica u okviru Volkswagen grupe, iako je prodao relativno mali broj vozila. Sada izgleda da se ta uloga menja.
Prelazak na elektrifikaciju podiže troškove, a prodaja modela je sporija nego što su u Poršeu očekivali.
Šta očekuje Porše:
Investicije do vrednosti od 800 miliona evra na nove modele i štedljive inicijative
Očekivana operativna marža u 2025. godini smanjena na 10–12%, umesto ranijih 15–17%
Prognoza za godišnji promet iznosi 39–40 milijardi evra
Porše se suočava s dramatičnim padom profitabilnosti i mora da preduzme mere koje će redefinisati njegovu ulogu u Volkswagen grupi. Pad na kineskom tržištu, energetsko preusmeravanje i američke carine zatežu obruč — a odgovor uključuje i masovnu štednju i reorganizaciju.