Nemački automobilski gigant BMW prijavio je nagli pad profita u prvoj polovini godine, dok su američke carine, slaba potražnja i rastuća konkurencija iz Kine ozbiljno narušile zaradu.
Kompanija je ostvarila profit posle oporezivanja od 4 milijarde evra, što je 29% manje u poređenju sa istim periodom prošle godine, navodi se u izveštaju objavljenom u četvrtak. Ovo je treća godina zaredom kako BMW beleži pad profita u prvoj polovini godine.
BMW je naveo da su uvozne carine koje su Sjedinjene Države uvele na automobile i delove u aprilu, po odluci predsednika Donalda Trampa, imale snažan negativan uticaj na poslovanje.
Ostalo je još malo vremena! Mnoge stvari će se uskoro promeniti | Saša Jovičić | Mario Zna, EP 347.
Evropski proizvođači automobila još uvek pokušavaju da se prilagode novoj tarifi od 15%, koju su dogovorili Vašington i Brisel, a koja stupa na snagu u avgustu. Trgovinski sporazum, potpisan u nedelju, izazvao je burne reakcije širom Evropske unije — neki zvaničnici ga nazivaju „skandaloznim“ i „katastrofalnim“, ističući da EU nije dobila nikakve ustupke od strane SAD-a.
BMW nije precizirao koliko su ga tačno koštale američke carine u prvih šest meseci, ali je upozorio da bi troškovi povezani sa trgovinskim merama mogli da umanje profitnu maržu u automobilskoj diviziji za 1,25 procentnih poena, što bi kompaniju potencijalno moglo da košta milijarde evra.
Generalni direktor Oliver Cipse pozdravio je trgovinski sporazum, ali je upozorio da carine i dalje opterećuju izvoz i štete potrošačima.
BMW je takođe ukazao na snažan pritisak konkurencije, posebno iz Kine.
🌕 Od SS uniformi do svemira: Nacistički koreni američkog svemirskog programahttps://t.co/7mUQNHcN2H
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 28, 2025
Drugi nemački proizvođači automobila prošli su još gore — Folksvagen i Audi su zabeležili pad zarade od preko trećine, dok je profit Mercedesa pao za više od 50%.
Ovaj pad u auto-industriji dodatno podgreva zabrinutost za zdravlje nemačke privrede, koja je prošle godine ušla u recesiju, dok MMF sada predviđa nulti rast za 2025. godinu — što je najslabija prognoza među G7 zemljama.
Nulta Tačka/RT