Jedan od najpopularnijih muzičkih festivala u Švedskoj, Way Out West, koji se održava od 7. do 9. avgusta u Geteborgu, izazvao je buru reakcija novom kampanjom: nudi besplatne ulaznice onima koji se prijave za donaciju organa.
Zbog ogromne potražnje i rasprodatih karata, organizatori su pokrenuli promociju simboličnog naziva „Bubreg za kartu“ (Kidney Pass), inspirisani time što mnogi razočarani fanovi doslovno govore: „Dao bih bubreg da uđem“.
Na zvaničnom sajtu festivala navodi se:
„Ove godine karte za Way Out West rasprodate su ranije nego ikad. Kada nestanu, FOMO udara jako. Ljudi kažu da bi dali bukvalno bilo šta da dođu do karte. Jedna rečenica koju često čujemo? ‘Dao bih bubreg za kartu.’“
Kako funkcioniše „Bubreg za kartu“?
Svako stariji od 18 godina, sa švedskim matičnim brojem, može se prijaviti u nacionalni registar donora organa.
Prijava znači da osoba dozvoljava da njeni organi budu donirani nakon smrti, a ne da se odmah daje bubreg.
🇺🇸💥 POGLEDAJTE: Ljudi koji su se vakcinisali protiv COVID-a i dalje su u ogromnoj opasnosti poručuje Kenedi Džunior.
👉 Opširnije Pročitajte na Telegram kanalu Nulta Tačka https://t.co/n4woLxFoUI pic.twitter.com/d845eVtUEz
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) August 8, 2025
Nakon prijave, korisnik potvrdu šalje festivalu i time ulazi u konkurenciju za besplatnu trodnevnu festivalsku propusnicu.
Organizatori dodaju da se ovakvom prijavom ne stvara obaveza da se organi doniraju – osoba uvek može izmeniti svoju odluku, napraviti izuzetke, ili potpuno ukloniti svoju registraciju.
Ipak, iako je interesovanje veliko, napominje se da registrovanje ne garantuje dobijanje karte, jer je broj propusnica ograničen.
Dobitnici ulaznica dobiće festivalsku narukvicu sa porukom:
„Dao/la sam bubreg za ovu kartu.“
Ova kampanja izazvala je veliku pažnju javnosti i podeljene reakcije – dok neki hvale originalan način promocije doniranja organa, drugi smatraju da se ozbiljna tema koristi za promociju zabave.