CENZURA SE ŠIRI: GOOGLE I YOUTUBE ZAUSTAVLJAJU MONETIZACIJU SADRŽAJA KOJI NEGIRAJU KLIMATSKE PROMENE
Google je optužen za autoritarno ponašanje nakon što su najavili da će zabraniti reklame sa YouTube videa sa temama o negiranjima klimatskih promenama.
U kontraverznoj izjavi objavljenoj u četvrtak, Google, koji je vlasnik YouTube-a, najavio je da će oglašivačima i izdavačima, kao i kreatorima YouTube videa, biti zabranjeno ostvarivanje prihoda od oglasa od sadržaja koji je u suprotnosti sa utemeljenim naučnim koncenzusom o postojanju i uzrocima klimatskih promena ‘, preneo je Axios.
„Ovo uključuje sadržaj koji se odnosi na klimatske promene kao prevaru, tvrdnje koje negiraju da dugoročni trendovi pokazuju da se globalna klima zagreva i tvrdnje koje negiraju da emisije CO2 ili ljudske aktivnosti doprinose klimatskim promenama.“
Ovaj Big Tech Gigant je izjavio da su odlučili zabraniti svima koji negiraju klimatske promene zarađivanje novca na njihovim platformama kao odgovor na frustracije oglašivača i kreatora sadržaja zbog njihovih poruka koje se pojavljuju.
„Oglašivači jednostavno ne žele da se njihovi oglasi prikazuju pored ovakvih sadržaja“, navodi se u saopštenju kompanije. „A izdavači i kreatori ne žele da se oglasi koji promovišu ove tvrdnje pojavljuju na njihovim stranicama ili videozapisima.“
Jedan od autora ovakvih videa Vivek Ramaswamy ocenio je ovaj potez autoritarnim jer raste strah da tehnološki divovi cenzurišu progresivne poglede.
On je na svom Twitter-u nalogu napisao: „Big Tech je rekao: Vreme je da prekinemo raspravu o klimatskim promenama.“
Tehničke kompanije, uključujući Google, Facebook i Twitter, više puta su optuživane za cenzuru konzervativnih glasova na internetu, od kojih mnoge imaju skeptičniji pogled na klimatske promene.
Big Tech has spoken: it’s time to end the debate about climate change.https://t.co/XofAnnHrCw
— Vivek Ramaswamy (@VivekGRamaswamy) October 7, 2021
Kako bi procenili koji se sadržaj smatra neprikladnim, zaposleni u ovoj kompaniji će „pažljivo pregledati kontekst u kojem se navode ovakve tvrdnje, praveći razliku između sadržaja koji navodi lažnu vest kao činjenicu, od sadržaja koji izveštava ili raspravlja o toj temi.“
Kompanija je dodala da se konsultovala sa predstavnicima Međuvladinog panela Ujedinjenih nacija za izveštaje o proceni klimatskih promena kako bi kreirala politiku, koristiće kombinaciju automatizovanih alata i ljudskih pregleda za primenu ove nove politike koja stupa na snagu sledećeg meseca.
Ova najava je stigla samo dan nakon što je Google predstavio novi paket usluga koji korisnicima daje više informacija o načinu smanjenja CO2, a Google Maps od sada pokazuje svojim korisnicima put na kome će manje zagađivati dok budu putovali.
Google Maps će za vas izračunati i proceniti vreme putovanja zajedno sa opcijama i savetima za manju potrošnju goriva.
Program je razvijen u partnerstvu sa Nacionalnom laboratorijom za obnovljivu energiju Ministarstva energetike Sjedinjenih Država u Koloradu i koristi metrike poput zastoja na putevima.
„Verujemo da će ova funkcija imati isti uticaj sledeće godine kao i uklanjanje više od 200.000 automobila sa puteva“, rekli su u video najavi Alphabet i izvršni direktor Google-a Sundar Pichai.
Osim toga, izjavio je, Google Flights sada prikazuju emisije CO2 različitih opcija leta, uzimajući u obzir vrstu aviona koji se koristi, rutu i mogućnosti sedenja, jer sedišta prve i poslovne klase imaju veći uticaj na efekte staklene bašte nego sedišta za autobuse jer zauzimaju više prostora.
I funkcija pretraživanja hotela kompanije sada pokazuje da li se hotel obavezao na održivost i da li ima eko certifikate nezavisnih organizacija.
Kompanija takođe dizajnira novu odredišnu stranicu za ljude kada traže „klimatske promene“ i druge osnovne klimatske nauke i termine ove politike kako bi prikazali „najpouzdanije“ informacije iz neutralnih organizacija, prema Axiosu.
Sve je to deo cilja kompanije da omogući „milijardu održivih akcija“ do 2022.
U međuvremenu, Facebook je prošle godine pokrenuo Informativni centar za nauku o klimi.
Platforma usmerava korisnike na veb mesta kada pretražuju pojmove vezane za klimu, a u zemljama u kojima nije dostupno, stranica usmerava korisnike na veb stranicu Programa za okolinu Ujedinjenih nacija.
U februaru je div društvenih mreža dodao deo čiji je cilj „razotkrivanje mitova“ o klimatskim promenama, u konsultaciji sa stručnjacima sa Georgea Masona, Yalea i Univerziteta u Cambridge-u.
Ova društvena mreža je takođe predstavila program u Velikoj Britaniji koji počinje dodavati oznake postovima nekih korisnika o klimi.
„Želimo da prikažemo ljudima informacije koje im mogu pomoći u tumačenju i reagovanju na uobičajene mitove o klimatskim promenama sa kojima se mogu susresti“, rekao je tada za Axios Edward Palmieri, direktor Facebook-a za održivost.
John Cook, stručnjak za klimatsku komunikaciju Georgea Masona, takođe je rekao da istraživanja pokazuju da jednostavno reći ljudima da nisu u pravu nije dovoljno, „Takođe morate objasniti zašto ili kako je to pogrešno“, rekao je o ideji Climate Science Information Centar.
„To je važno sa psihološkog gledišta.“
Ali velike tehnološke kompanije su u prošlosti bile pod lupom zbog svoje očigledne cenzure.
„Preduzimamo mere kada stranica ili internet lokacija krši naša pravila. U takvim slučajevima te stranice i sajtovi gube mogućnost unovčavanja putem Google-a. “
Nulta Tačka/DailyMail