Недавна анализа компаније Semrush, обухватајући 150.000 извора, открива где модели ВИ (вештачка интелигенција) заправо „узимају своје податке“.
Резултати показују да највећи део информација не долази из академских часописа, већ са платформи које окупљају мишљења и искуства корисника:
NAJNOVIJA EPIZODA podkasta Mario Zna – Bez straha protiv demonske elite | Facundo Seara
Reddit – 40,1 %
Wikipedia – 26,3 %
YouTube – 23,5 %
Google – 23,3 %
Yelp – 21,0 %
Facebook – 20,0 %
Amazon – 18,7 %
На листи затим следе туристички водичи, мапе и Instagram фидови, са знатно мањим утицајем.
Ово значи да када питате ВИ како да решите технички проблем, где је добро јести у иностранству или детаље из историје, вероватно добијате синтезу информација насталу из дискусија, чланака, видео објашњења и рецензија стварних корисника.
Суштински, ВИ модели нису усмерени ка „академским културама“ и традиционалним изворима знања, већ на дигитални јавни простор – хаотичну, али богату базу искустава и информација.
Ово има значајне импликације: будућност знања може бити мање уредна и стриктна као у енциклопедијама, а више заснована на колективном интернет знању – коментарима, форумским нитима и видео туторијалима који доминирају дигиталним екосистемом.
Нулта Тачка/Медији