Акције компаније Порше АГ пале су скоро 10% за само једну недељу — што је највећи пад од његовог дебија на берзи 2022. године — након што је компанија смањила своје амбиције у производњи електричних возила. Ове године, акције су већ у минусу скоро 30% и биће избачене са ДАКС индекса, главног берзанског показатеља Немачке.
Ни Фолксваген, матична компанија, није прошао боље — акције су им пале 8,4%, што је највећи пад у више од две године, пише Блумберг.
Порше се враћа бензину
Познати произвођач модела 911 одустао је од планиране батеријске СУВ луксузне верзије и најавио ширење понуде аутомобила са класичним моторима и хибридима. Та одлука коштала је компанију 1,8 милијарди евра у оперативној добити, што је четврто упозорење о паду профита у овој години.
Фолксваген је додатно упозорио на трошкове од 3 милијарде евра, а очекивана оперативна добит пала је са 5% на само 2–3%.
Тржиште НЕ ЖЕЛИ луксузне електричне аутомобиле
„Купци тренутно дају врло малу вредност луксузним електричним аутомобилима“, каже Матијас Шмит, независни аналитичар из близине Хамбурга.
„Порше је то коначно схватио и враћа се моделима с класичним моторима који доносе већу зараду.“
Губици у Кини и ударци из Америке
Порше се суочава са слабом потражњом у Кини, где BYD доминира ЕВ сегментом, а додатно је погођен америчким царинама на свом највећем тржишту. Луксузна потрошња глобално опада, а инвеститори су, како наводе аналитичари, све више разочарани.
„Порше већ више од две године разочарава инвеститоре“, написао је Харалд Хендриксе из Сити банке. „Тешко је рећи да је томе дошао крај.“
Промене у врху, откази, гашење батеријског програма
- Порше је већ заменио неке извршне директоре
- Укинуо је сопствени програм развоја батерија
- Најавио је отпуштања ради смањења трошкова
Блуме под притиском
Ова криза поново покреће захтеве да се Оливер Блуме, генерални директор и Поршеа и Фолксвагена, повуче са чела Поршеа како би неко нови покушао да покрене преокрет.
🚨TRUTH EXPOSED: Mario Zna Podcast Ep. 359 w/ Nicolas Hulscher,
Epidemiologist @NicHulscher unveils IRREFUTABLE proof – mRNA shots will cause sudden deaths for YEARS.
Global elite face their end, so they plan a DEADLIER virus.
Big Pharma’s lies collapse! WATCH NOW and SHARE! pic.twitter.com/9tfXWTIskr
— Mario ZNA (@MarioBojic) September 25, 2025
Да ли Немачка губи титулу светског ауто-лидера?
Фолксваген, који је некада био међу водећима у електрификацији, сада се повлачи и смањује своје батеријске планове.
Иако је у Европи и даље испред Тесле и СТЕЛАНТИСА, његови премиум брендови (Ауди, Бентли, Ламборгини, Дукати) бележе пад испорука широм света.
Крај немачке доминације?
Све ово отвара велико питање: да ли је ово почетак краја немачке доминације у светској ауто-индустрији?
Док Берлин гура зелену агенду по сваку цену, тржиште гласа новчаником — а резултати говоре сами за себе.