Нови, поражавајући извештај баца светло на дубоку кризу изазвану масовном имиграцијом у немачком школству: ученици мигрантског порекла не само да имају слабије квалификације и мање шансе за посао — већ чине и велику већину оних који напуштају школовање.
Према извештају „Малтешки миграциони извештај 2025“, ситуација у немачким школама постаје алармантна.
Најшокантнији податак: 74 одсто ученика који су 2023. напустили школовање у Немачкој има мигрантско порекло.
Postoje samo dve opcije: Ili ćemo biti robovi ili slobodni | Martin Armstrong | Mario Zna, EP. 360
Обећање да ће мигранти и њихова деца представљати економску добит за Немачку све више се руши. Нови извештај показује да, због слабог и преоптерећеног образовног система, побољшања нису на видику.
Извештај је израдио Институт Валтер Ојкен под вођством фрајбуршког економисте Ларса Фелда, а објављен је у листу Велт. Ово је пета година како се извештај објављује, с циљем да се миграциона ситуација прикаже на основу „чињеница, а не осећања“.
Подаци показују да више од 30 одсто ученика у Немачкој има мигрантско порекло.
Поред великог броја деце миграната која напуштају школовање, постоји и озбиљан проблем у стручном образовању. Половина оних без завршене стручне обуке потиче из мигрантских породица, а ученици мигрантског порекла постижу слабије резултате на стандардизованим тестовима у поређењу са Немцима.
„У поређењу са својим вршњацима без мигрантског порекла, деца миграната постижу слабије резултате из математике и природних наука. То не смемо дозволити“, изјавио је Ларс Фелд за лист Билд.
„Ако не решимо овај друштвени и образовни проблем, игнорисаћемо огроман потенцијал наше земље.“
💥 ТРАМП ЗАПАЛИО БЕРЗУ: Акције канабиса лете у небо после поруке о „револуцији у лечењу старијих“https://t.co/hGdfbnb49x
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 29, 2025
Себастијан Шилген, генерални директор организације Малтезер Верке, додаје:
„Они који остају у Немачкој без икакве школске или стручне квалификације — у просеку чешће имају мигрантско порекло. То не смемо игнорисати.“
Извештај као кључне проблеме наводи недовољно познавање немачког језика и неуспех у раном образовању.
Око 13 одсто деце у вртићима и код куће уопште не говори немачки. Поред тога, само 77 одсто деце мигрантског порекла узраста од 3 до 6 година похађа вртиће, док је тај број код домаћег становништва чак 99 одсто.
Проблем није само у језику, већ и у понашању ученика мигрантског порекла. Наставници пријављују увреде, непоштовање, вршњачко насиље и нападе, а школе са највећим уделом миграната су обично и најхаотичније.
Посебно забрињава податак да страни држављани чине 40 одсто осумњичених за насиље у немачким школама. Та статистика чак не обухвата и све ученике који имају страно порекло, али су формално немачки држављани — па је стварни број насилника мигрантског порекла још и већи.
Нулта Тачка/rmx.news