Форд одустаје од електричних возила: Зелена стратегија скупо коштала америчког ауто-гиганта

Форд одустаје од електричних возила: Зелена стратегија скупо коштала америчког ауто-гиганта

Компанија Форд мотор доживела је тежак ударац и нагло повукла ручну кочницу у својим амбицијама у области електричних возила, након шокантног отписа од 19,5 милијарди долара.

Произвођач аутомобила саопштио је да прави стратешки заокрет и удаљава се од проблематичног ЕВ сектора, уз историјски високу исправку вредности имовине. Уместо тога, Форд ће се поново фокусирати на возила са бензинским моторима, хибриде и плуг-ин хибриде како би зауставио финансијско крварење, пренео је Брајтбарт.

Ово није тек мањи заокрет, већ највећи финансијски ударац који је икада претрпео један детроитски произвођач аутомобила. Од 2023. године, Форд је у сегменту електричних возила забележио губитке од чак 13 милијарди долара.

Потпуно ослањање на електрична возила показало се као велики промашај.

Компанија сада у журби преусмерава капитал ка профитабилнијим сегментима, попут класичних мотора и хибридних решења. Одлука да се обустави производња потпуно електричног пикапа Ф-150 Лајтнинг, водећег модела у ЕВ понуди, јасно показује јаз између корпоративних зелених агенди и онога што обични Американци заиста желе.

Уместо тога, Форд појачава улагања у верзију Ф-150 са продуженим дометом, покушавајући да премости јаз за купце којима су чисто електрична возила непрактична или прескупа.

Тренутно, само 17 одсто Фордове глобалне продаје чине хибриди, модели са продуженим дометом и електрична возила, што јасно показује да тржиште још није спремно да се одрекне бензина. Ипак, Форд процењује да ће до 2030. године око половине његове глобалне продаје ићи на возила са смањеном емисијом, што представља опрезан уступак еколошким захтевима, али без игнорисања оклевања потрошача.

Овај заокрет није само питање бројки, већ и признање да су хибриди и плуг-ин модели приступачнији и реалнији избор за Американце који не могу или не желе да издвоје новац за потпуно електрично возило.

Генерални директор Форда, Џим Фарли, некада гласан заговорник електричних возила, сада мења реторику и истиче потребу да се престане са бацањем новца на непрофитабилне електричне пројекте.

„Уместо да улажемо милијарде у будућност знајући да ова велика електрична возила никада неће доносити профит, ми мењамо курс“, изјавио је Фарли у званичном саопштењу компаније, јасно сигнализирајући прагматично повлачење из ЕВ идеализма.

Његове речи откривају сурову истину да америчко тржиште не прихвата безрезервно прогресивни притисак ка потпуно електричној будућности и да Форд више не може да игнорише ту чињеницу.

Фарли је истакао и да је производња електричних возила једноставнија и потенцијално јефтинија, наводећи: „Пола алата, пола радних станица, пола заваривања, 20 одсто мање спојних елемената.“

Ипак, те тврдње тешко је прихватити када биланси показују милијарде долара губитака, јер једноставније не значи и успешније ако купци не показују интересовање.

Док се Форд обавезује да до 2027. године представи електрични пикап од 30.000 долара као окосницу јефтиније понуде и смањује трошкове дистрибуције и оглашавања како би остао конкурентан, остаје питање да ли овај заокрет долази прекасно за компанију опечену превише ревносним зеленим амбицијама.

Нулта Тачка/slaynews.com

Ne propustite

Nekoliko saveznih država SAD u toku noći zabranilo ABORTUS! Odluka automatski stupila na snagu

Nekoliko saveznih država SAD u toku noći zabranilo ABORTUS! Odluka automatski stupila na snagu

Sada kada je Vrhovni sud dao zeleno svetlo zakonodavcima za
UN: U nekoliko regiona u Siriji se pojavila kolera

UN: U nekoliko regiona u Siriji se pojavila kolera

Predstavnici Ujedinjenih nacija u Siriji potvrdili su da se u