Ultraprerađena hrana povezana sa znatno većim rizikom od demencije

Ultraprerađena hrana povezana sa znatno većim rizikom od demencije

Ishrana bogata ultraprerađenom hranom značajno povećava rizik od demencije, pokazuje nova studija.

Istraživanje, objavljeno prošle nedelje u časopisu American Journal of Public Health, pokazalo je da osobe koje najviše konzumiraju ultraprerađenu hranu imaju 58% veći rizik od razvoja demencije i 46% veći rizik od kognitivnog oštećenja u poređenju sa onima koji je jedu najmanje.

Studija je pratila 5.300 odraslih u Sjedinjenim Američkim Državama starosti 50 godina i više, u proseku devet godina.

Istraživači sa Harvardske škole javnog zdravlja „T. H. Čan“ i drugih institucija pažljivo su kontrolisali faktore poput gojaznosti, fizičke aktivnosti i pušenja, kako bi izolovali uticaj ultraprerađene hrane.

Utvrđeno je da ishrana zasnovana na minimalno prerađenim namirnicama smanjuje rizik od demencije i kognitivnog pada.

Čak i umerena konzumacija ultraprerađene hrane povezana je sa značajno većim rizikom od ovih poremećaja.

„Samo zato što ne unosite sve kalorije iz ultraprerađene hrane ne znači da ste bezbedni. Možda uopšte ne postoji bezbedan nivo“, izjavila je Sindi V. Leung, profesorka javnog zdravlja i ishrane na Harvardu i jedna od autorki studije.

Ministar zdravlja i ljudskih usluga Sjedinjenih Američkih Država, Robert F. Kenedi Mlađi, uvrstio je ultraprerađenu hranu među glavne mete svoje inicijative „Make America Healthy Again“. Sve veći broj naučnih istraživanja povezuje njenu konzumaciju sa širokim spektrom hroničnih bolesti koje su naglo porasle u SAD i razvijenom svetu, a sve više i u zemljama u razvoju kako zapadni način ishrane postaje dominantan.

Nulta Tačka/AJL

Ne propustite