VAŠE LICE ĆE POSTATI VAŠ PASOŠ, VAŠA KARTA ZA PUTOVANJE I VAŠA LIČNA KARTA! DOBRODOŠLI U PRVU FAZU NOVOG NORMALNOG KOJA VEĆ FUNKCIONIŠE
Ako je prošlo godinu dana ili više otkako ste putovali, posebno u inostranstvo, možda ćete primetiti nešto drugačije na aerodromima u Sjedinjenim Državama ali i na aerodromima u Izraelu i pojedinim državama Evrope: Više koraka — od provere torbe do carinjenja — se automatizuju pomoću biometrije.
Biometrija je jedinstveno individualno svojstvo, kao što su otisci prstiju, koja se mogu koristiti za automatizaciju i verifikaciju identiteta. Oni obećavaju i veću sigurnost i efikasnost u kretanju putnika kroz aerodrom gde, na koracima od prijave do ukrcavanja, putnici obično moraju da pokažu identifikaciju sa fotografijom koju je izdao državni organ.
Od obustavljanja u putovanjima izazvanim pandemijom, mnogi aerodromi, avio-kompanije, tehnološke kompanije i vladine agencije poput Uprave za bezbednost saobraćaja i Carine i granične zaštite Sjedinjenih Država nastavili su da ulažu u biometrijski napredak. Potreba za socijalnim distanciranjem i beskontaktnim interakcijama samo je dodala hitnost.
„Tehnologije su postale mnogo sofisticiranije, a stopa tačnosti mnogo veća“, rekao je Robert Tapan, generalni direktor trgovinske grupe Međunarodna asocijacija za biometriju + identitet, koji je nazvao podsticaj za ublažavanje gužve i smanjenje kontakta putem ovih instrumenata „ubrzanim zbog COVID-a.”
Mnogi od najnovijih biometrijskih dostignuća koriste prepoznavanje lica, za koje je Nacionalni institut za standarde i tehnologiju nedavno otkrio da je najmanje 99,5 posto tačan, a ne skeniranje zenice ili otiska prstiju.
„Skeniranje zenice oka je reklamirano kao najsigurnije“, rekla je Šeri Stajn, šef tehnologije u Americi za SITA, švajcarsku tehnološku kompaniju za biometriju. „Da bi biometrija funkcionisala, morate biti u mogućnosti da se uporedite sa poznatim pouzdanim izvorom podataka jer pokušavate da ga uporedite sa zapisom u fajlu. Lice je najlakše jer se svi dokumenti koje koristimo i koji dokazuju vaš identitet — vozačke dozvole, pasoši itd. — oslanjaju na lice.“
Ubrzo nakon 11. septembra, Kongres je naložio sistem ulaska i izlaska koji koristi biometrijsku tehnologiju za osiguranje američkih granica. Neki putnici su izrazili zabrinutost za privatnost, i dok kompanije i agencije koje koriste tehnologiju kažu da ne zadržavaju slike, sistemi se u velikoj meri oslanjaju na putnike koji pristaju na njihovu upotrebu.
„Privatnost je glavna briga, kao što bi i trebalo da bude, tako da će većina ovih programa biti uključena, a vlada pokušava da poveća tu unapred proverenu publiku“, rekao je Džejson Van Sajs, potpredsednik za vazduhoplovstvo u Odeljenje za napredne sisteme za prepoznavanje NEC Corporation of America, koji radi u biometriji od 1971. On je dodao da je gubitak poslovanja tokom pandemije gurnuo avio-kompanije i aerodrome da se automatizuju kao meru uštede. „To je zaista pokrenulo digitalnu transformaciju koja je već bila u toku.“
Postoje znaci da pandemija možda unapređuje prihvatanje biometrije. U svom nedavno objavljenom istraživanju putnika iz 2021. godine, Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj je otkrila da je 73 odsto putnika spremno da podeli svoje biometrijske podatke kako bi poboljšali aerodromske procese, u odnosu na 46 odsto u 2019. godini.
Deo prihvatanja biometrije može doći iz njenih svakodnevnih aplikacija, kao što je korišćenje prepoznavanja lica za otvaranje telefona ili za pristup vašoj bankarskoj aplikaciji.
„Implementacija bešavnih i beskontaktnih platformi trenutno je u punoj brzini širom sveta, a očekuje se da će se glavni uticaj toga osetiti do 2022. godine, jer je planiranju i primeni obično potrebno 12 do 18 meseci da bi bili efikasni“, rekao je Džef Lenon , potpredsednik za stratešku prodaju i globalna partnerstva u kompaniji Vision-Box, koja upravlja biometrijskom tehnologijom na više od 100 aerodroma širom sveta, uključujući međunarodni aerodrom Džon F. Kenedi u Njujorku. „Ovo je dobro u skladu sa očekivanim povratkom masovnih međunarodnih putovanja sledeće godine.“
Ukratko, promene vođene tehnologijom dolaze brzo i žestoko na aerodrome, uključujući sledeća unapređenja u biometriji.
Prepoznavanje lica od čekiranja do ukrcavanja
U novembru, Delta Air Lines je pokrenuo novi program digitalnog identiteta za članove TSA PreCheck-a na međunarodnom aerodromu Hartsfild-Džekson u Atlanti koji mogu da se odluče za korišćenje prepoznavanja lica za sve, od provere torbe do čuvanja obezbeđenja i ukrcavanja na njihov domaći let.
Da biste se uključili, putnik mora da unese broj svog pasoša u SAD, koji obezbeđuje pozadinsku proveru vašeg identiteta pomoću vaše fotografije za pasoš, iako je novi program samo domaći.
Koristeći hendsfri skeniranje lica, putnici mogu da dobiju oznaku za prtljag, a zatim da pređu na namensku TSA PreCheck liniju za skeniranje lica, nije potrebna identifikacija.
Trenutno, Delta ima osam kapija u svom T hodniku opremljenih za ukrcavanje u domaćem saobraćaju sa prepoznavanjem lica; većina ovih letova je okrenuta ka destinacijama za poslovna putovanja kao što su Njujork i Boston. Putnici ne moraju da pokažu kartu za ukrcavanje, a njihova dodela sedišta će se pojaviti na ekranu za prepoznavanje lica nakon skeniranja.
Delta testira tehnologiju od 2018. godine i planira da je dovede u svoje čvorište u Detroitu kasnije ove godine.
„Želimo da našim klijentima damo više vremena da uživaju u putovanju tako što će otključati pojednostavljena, besprekorna i efikasna iskustva od početka do kraja“, rekao je Bajron Merit, potpredsednik Delte za dizajn doživljaja brenda.
Testiranje biometrije bez pasoša
Samo oko 44 posto američke populacije ima pasoše, što ograničava broj putnika koji mogu pristupiti biometrijskoj tehnologiji koja se oslanja na fotografije iz pasoša. Da bi tehnologija bila dostupna većem broju putnika, kompanija za biometriju SITA je ranije ove godine testirala sistem sa United Airlines-om na međunarodnom aerodromu u San Francisku koji je koristio vozačke dozvole, kao i pasoše kao dokumente za evidenciju za upoređivanje sa skeniranjem lica za proveru torbe i domaće ukrcavanje.
I TU SMO! STIŽE I ČETVRTA DOZA VAKCINE PROTIV COVID-a U SRBIJI! POČELA SU “ISTRAŽIVANJA” A “STRUČNJACI” POZDRAVLJAJU: “NEĆEMO DOZVOLITI DA VAKCINAMA ISTEKNE ROK”
https://t.co/WwbjlwoYfi— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) December 9, 2021
Preko portparolke, Junajted je rekao da je test bio uspešan i da „stalno traži druge načine da koristi biometriju kako bi pojednostavio iskustvo putovanja za klijente, a mi ćemo imati više da podelimo u narednim nedeljama i mesecima“.
SITA je probu ocenila uspešnim, zahvaljujući rastu Real ID-a, koji standardizuje zahteve za vozačke dozvole širom zemlje i koji će biti obavezan za putnike u avio-kompanijama do 3. maja 2023. Kompanija je saopštila da planira da pokrene tehnologiju sledeće godine, ali ne želi da kaže gde.
Prepoznavanje lica na granici
Vraćajući se sa Islanda na Međunarodni aerodrom Čikago O’Hare u oktobru, prišao sam aerodromskom kiosku koji obično skenira vaš pasoš i otiske prstiju i provlači članove Global Entrija poput mene pored agenata carine i granične zaštite u roku od nekoliko minuta. Ovog puta, kiosk je napravio samo moju sliku, izbacio kopiju, koja je uključivala moje ime i podatke o pasošu, i sproveo me pored agenata za manje od minuta.
Carina i granična zaštita uvela je tehnologiju prepoznavanja lica na kioske koje koriste članovi Global Entri-a počevši od 2018. Od 76 aerodroma i lokacija za prethodno carinjenje sa pristupom Global Entri, 42 koriste prepoznavanje lica.
Global Entri, koji ubrzava ponovni ulazak u Sjedinjene Države za odobrene kandidate koji daju svoje otiske prstiju, odgovore na obimni upitnik i plate 100 dolara, dugo se oslanja na dobrovoljno podnošenje biometrijskih podataka za identifikaciju.
U širem smislu, CBP koristi tehnologiju poređenja lica za ulazak u Sjedinjene Države na skoro 200 aerodroma i 12 morskih luka koje koriste kompanije za krstarenje. Trenutno testira tehnologiju, nazvanu Pojednostavljeni dolazak, na odabranim trakama za ulazna vozila na međunarodnom mostu Anzalduas u blizini Mekalina u Teksasu.
Međunarodno biometrijsko ukrcavanje
Ukrcavanje u avion pomoću biometrije povećava efikasnost, kažu dobavljači tehnologije. Gospodin Lenon iz kompanije Vision-Box, koja upravlja biometrijskim ukrcavanjem na njujorškom aerodromu Kenedi, rekao je da je u stanju da ukrca 400 ljudi za 20 minuta, što je otprilike polovina normalnog vremena ukrcavanja.
Čak i pre pandemije, tri zastarela američka prevoznika su eksperimentisala sa biometrijskim ukrcavanjem na odlazne međunarodne letove. American ima biometrijsko ukrcavanje na četiri kapije, uključujući Nacionalni aerodrom Ronald Regan u Vašingtonu i Čikago O’Hare, i testira tehnologiju prepoznavanja lica za ulazak u svoje salone Admirals Cluba na međunarodnom aerodromu Dalas Fort Vort.
Junajted nudi tehnologiju na međunarodnim letovima iz Sjedinjenih Država u Hjustonu, Vašingtonu, Dalasu, San Francisku i Čikagu O’Hara. Portparolka je rekla da se više od 250 međunarodnih odlaznih letova nedeljno ukrcava biometrijski i da avio-kompanija planira da se proširi na dodatna čvorišta sledeće godine.
Delta dozvoljava međunarodnim letačima da koriste svoje lice kao svoju kartu za ukrcavanje na osam aerodroma, uključujući Mineapolis i Kenedi. Biometrijsko ukrcavanje je opciono i svako ko želi da to ručno obradi može koristiti kartu za ukrcavanje i pasoš.
Od aerodroma do sportskih arena
Možda najvidljiviji biometrijski operater na aerodromima širom zemlje je CLEAR, usluga pretplate koja omogućava članovima da koriste svoje namenske kioske da procene vaše biometrijske podatke, potvrde vašu identifikaciju i unaprede vas na čelo TSA bezbednosne linije. Pretplatnici plaćaju 179 dolara godišnje i šalju skeniranje zenice i otiske prstiju.
Od pandemije, kompanija je lansirala CLEAR Health Pass, koji je digitalni zdravstveni karton, besplatan za korisnike, koji oslobađa pojedinca na osnovu stvari kao što su zahtevi za vakcinom za ubrzani prijem na sportske manifestacije.