VELIKA VEST! ODLUKA SUDIJE! FDA MORA DA PRIKAŽE DOKUMENTA ZA LICENCIRANJE FAJZER VAKCINE ODMAH
Savezni Američki sudija odbio je zahtev FDA da proizvodi samo 500 stranica mesečno podataka koje je dostavio Pfizer za licenciranje svoje vakcine protiv Covid-19 – i naredio im da proizvode 55.000 stranica mesečno. Pod pretpostavkom da ima otprilike 450.000 stranica, to znači da će biti potrebno nešto više od osam meseci da svet vidi šta se tu zaista krije .
Advokat Aaron Siri, koji zastupa tužitelja u ovom slučaju, pružio je ovo zapanjujuće ažuriranje putem svog bloga, Injecting Freedom:
„U ime klijenta, moja firma je zatražila da FDA proizvede sve podatke koje je dostavio Pfizer za licenciranje vakcine protiv Covid-19. FDA je zatražila od Suda dozvolu da se od nje traži samo proizvodnja po stopi od 500 stranica mjesečno, za šta bi bilo potrebno više od 75 godina za izradu svih dokumenata.
Sa zadovoljstvom mogu obavestiti da je savezni sudija odlučno odbio zahtev FDA-e i naredio FDA-i da proizvede sve podatke od 55.000 stranica mesečno!
Ovo je velika pobeda za transparentnost i otklanja jedno od stezanja koje su federalne „zdravstvene“ vlasti imale u vezi s podacima potrebnim nezavisnim naučnicima da ponude rešenja i reše ozbiljne probleme s trenutnim programom vakcina, pitanja koja uključuju slabljenje imuniteta, varijante koje izbegavaju imunitet od vakcine , i, kako je CDC potvrdio, da vakcine ne sprečavaju prenos.
Nijedna osoba nikada ne bi trebala biti prisiljena da se uključi u neželjenu medicinsku proceduru. I dok je dovoljno loše što je vlada prekršila ovo osnovno pravo na slobodu izdavanjem vakcine protiv Covid-19, vlada je takođe želela sakriti podatke čekajući da u potpunosti proizvede ono na šta se oslanjala za licenciranje ovog proizvoda sve dok gotovo svaki živi Amerikanac danas ne bude mrtav. . Taj oblik upravljanja je destruktivan po slobodu i suprotan otvorenosti koja je potrebna u demokratskom društvu.
Naloživši pravovremeno objavljivanje dokumenata, sudija je prepoznao da je objavljivanje ovih podataka od najveće javne važnosti i da bi trebao biti jedan od najviših prioriteta FDA. Zatim je prikladno citirao James Madison-a koji je rekao da je „narodna vlada, bez popularnih informacija ili načina da se do njih dođe, samo prolog farsi ili tragediji“ i kako John F. Kennedy objašnjava da „nacija koja se boji da njen narod sudi istinu i laž na otvorenom je nacija koja se boji svog naroda.”
U nastavku sledi celi tekst sudske naredbe, čija je kopija takođe dostupna OVDE.
OKRUŽNI SUD SJEDINJENIH DRŽAVA
PHMPT, Tužilac protiv FDA, Tuženik, br. 4:21-cv-1058-P
Ovaj slučaj uključuje Zakon o slobodi informacija (“FOIA”). Konkretno, u pitanju je zahtev tužioca FOIA u kojem se traže „[svi] podaci i informacije za Pfizer vakcinu nabrojane u 21 C.F.R. § 601.51(e) sa izuzetkom javno dostupnih izveštaja o sistemu za izveštavanje o nuspojavama vakcine” od Uprave za hranu i lekove (“FDA”). Vidi ECF br. 1. Kao što je postalo standard, strane nisu uspele da se dogovore o obostrano prihvatljivom rasporedu proizvodnje; umesto toga, dostavili su raspored produkcije duela na razmatranje ovom Sudu. Shodno tome, Sud je održao konferenciju sa Stranama kako bi odredio odgovarajući raspored proizvodnje.[1] Vidi ECF br. 21, 34.
“Otvorena vlada je u osnovi američko pitanje” – to nije ni republikansko ni demokratsko pitanje.[2] Kao što je James Madison napisao, „ popularna vlada, bez popularnih informacija, ili sredstava za njihovo pribavljanje, samo je prolog farse ili tragedije; ili, možda, oboje. Znanje će zauvek upravljati neznanjem: A ljudi koji žele da budu sami sebi Guverneri, moraju se naoružati snagom koju znanje daje.” Džon F. Kenedi je isto tako prepoznao da „nacija koja se plaši da dopusti svom narodu da sudi o tome.” istina i laž na otvorenom tržištu je nacija koja se boji svog naroda.” I, što je posebno prikladno u ovom slučaju, John McCain (ispravno) je primetio da “preterana administrativna tajna . . . hrani teorije zavere i smanjuje poverenje javnosti u vladu.”
Ponavljajući ove osećaje, „[osnovna] svrha ZOSPI-ja je osigurati informisano građanstvo, [što je] vitalno za funkcionisanje demokratskog društva.” NLRB protiv Robbins Tire & Rubber Co., 437 U.S. 214, 242 (1977). „ZOSPI je [dakle] donesen kako bi se ‘probio veo administrativne tajne i da bi se delovanje agencije otvorilo pred uvidom javnosti.’” Batton protiv Eversa, 598 F.3d 169, 175 (5. Cir. 2010) (citirajući Dep ‘t of the Air Force v. Rose, 425 US 352, 361 (1976)). I „Kongres je odavno prepoznao da su ‘informacije često korisne samo ako su pravovremene’ i da je stoga ‘preterano kašnjenje agencije u svom odgovoru često jednako poricanju’.“ Open Soc’y Just. Inicijativa protiv CIA-e, 399 F. Supp. 3d 161, 165 (S.D.N.Y. 2019.) (citirajući H.R. REP. NO. 93-876, na 6271 (1974.)). Kada je potrebno, sud „može koristiti svoja pravična ovlašćenja da zahteva od agencije da obrađuje dokumente u skladu sa rokom koji je odredio sud“. Clemente protiv FBI-a, 71 F. Supp. 3d 262, 269 (D.D.C. 2014).
Ovde Sud prepoznaje „neopravdano opterećujuće“ izazove koje ovaj FOIA zahtev može predstavljati FDA. Vidi uopšteno ECF br. 23, 30, 34. Ali, kako je izraženo na konferenciji o zakazivanju, možda ne postoji „važnije pitanje u Upravi za hranu i lekove . . . osim pandemije, vakcina Pfizer, vakcinacija svakog Amerikanca, [i] osiguranje da američka javnost bude sigurna da ovo nije žurno[urađeno] u ime Sjedinjene Države . . . .” ECF br. 34 na 46. Shodno tome, Sud zaključuje da je ovaj zahtev za ZOSPI od najvećeg javnog značaja.
“Informacije o priči su od male vrednosti.” Payne Enters., Inc. protiv Sjedinjenih Država, 837 F.2d 486, 494 (D.C. Cir. 1988). Sud, slažući se sa ovom istinitošću, stoga zaključuje da je ekspeditivno ispunjenje zahteva tužioca ne samo izvodljivo, već i neophodno. Vidi Bloomberg, L.P. protiv FDA, 500 F. Supp. 2d 371, 378 (S.D.N.Y. 15. avgusta 2007.) („[Ja] je neodoljiva potreba za takvim javnim razumevanjem ono što pokreće zahtev za hitnost.”). U tu svrhu, Sud dalje zaključuje da stopa proizvodnje, kao što je detaljno navedeno u nastavku, na odgovarajući način uravnotežuje potrebu za hitnošću bez presedana u obradi ovog zahteva sa zabrinutošću FDA-e u vezi s opterećenjem proizvodnje. Vidi Halpern protiv FBI-a, 181 F.3d 279, 284–85 (2. Cir. 1991.) („[FOIA] naglašava preferenciju za najpotpunije moguće agencijsko otkrivanje takvih informacija u skladu s odgovornim balansiranjem suprotstavljenih interesa. . . . ”).
Shodno tome, nakon što je razmotrio argumente strana, podneske u prilog i važeći zakon, Sud NALAŽE da:
1. FDA će proizvesti “više od 12.000 stranica” artikuliranih u svom vlastitom predlogu, vidi ECF br. 29 na 24, na dan ili pre 31. januara 2022. godine.
2. FDA će proizvoditi preostale dokumente po stopi od 55.000 stranica svakih 30 dana, s tim da prva proizvodnja dospeva 1. marta 2022. godine ili pre, dok se proizvodnja ne završi.
3. U meri u kojoj FDA tvrdi bilo kakvu privilegiju, izuzeće ili isključenje u pogledu bilo kojeg odgovornog zapisa ili njegovog dela, FDA će, istovremeno sa svakom produkcijom koja se zahteva ovom Nalogom, proizvesti redigovanu verziju zapisa, redigujući samo one delove u pogledu koja je privilegija, izuzeće ili isključenje potvrđeno.
4. Strane će dostaviti Zajednički izveštaj o statusu sa detaljima o napretku proizvodnje vakcina do 1. aprila 2022. godine, a nakon toga svakih 90 dana.[6]
Donešena odluka: 6. januara 2022.