VLADA VELIKE BRITANIJE PRIZNALA: NEMAMO KONAČNE DOKAZE DA MASKE ZAUSTAVLJAJU VIRUS
Najnoviji primer zašto ljudi ne bi trebalo slepo da slede ‘nauku… odnosno dekrete birokrata’ stigao je u petak, kada je Blumberg objavio da ih je studija koju je sprovela britanska vlada kako bi opravdala prisiljavanje dece da nose maske u školama primorala da priznaju da dokazi o efikasnosti maski za lice u zaustavljanju širenja COVID-19 u školama „nisu konačni“.
Podaci iz Odeljenja za obrazovanje navode da, iako nisu konačni, sada postoji niz naučnih studija koje razmatraju povezanost između COVID-19 i upotrebe maski za lice posebno u obrazovanju.
Studija koju je citiralo odeljenje nije pružila dokaz o statistički značajnom smanjenju infekcija.
Istraživanje je uporedilo 123 škole u Velikoj Britaniji koje su koristile maske sa oko 1.200 drugih koje nisu, tokom Covid talasa podstaknutog delta varijantom.
U školama sa pravilima o pokrivanju lica u oktobru 2021. stopa izostanaka je opala za 2,3 procentna poena, na 3%, dve do tri nedelje kasnije.
U školama koje nisu koristile maske, izostanci su pali za 1,7 procentnih poena, na 3,6%.
Kako prenosi Bi-Bi-Si, studija je zaključila da ova razlika nije statistički značajna i da je veće smanjenje u školama u kojima se nose maske moglo biti slučajno.
Jedan epidemiolog kojeg je citirao Blumberg rekao je da vladini podaci ne pružaju dovoljno jake dokaze koji bi opravdali potrebu za pokrivanjem lica u školama.
„Studija i istraživanje predstavljeni u ovom izveštaju ne pružaju snažno opravdanje za uvođenje ove politike u škole“, rekla je Sara Luis, profesorka molekularne epidemiologije na Univerzitetu u Bristolu.
I trebalo bi, jer prisiljavanje dece da ceo dan nose maske koči njihovu sposobnost učenja, posebno ako se bore sa poteškoćama sa sluhom.
Nalog za nošenje maski može umanjiti kvalitet obrazovanja i isključiti učenike sa poteškoćama sa sluhom iz diskusija, rekla je Luis.
„Tamo gde nema dovoljno dokaza o koristi od politike i dokaza o šteti, podrazumevano bi trebalo da se ne interveniše“, rekla je ona.
Odluka da se nametnu pravila o maskama bila je „zaista težak izbor“, ali je bila neophodna nekoliko nedelja, rekao je sekretar za obrazovanje Nadhim Zahavi u intervjuu radiju Tajms. Ali ne osećaju se svi na isti način.
Reakcija na obavezno nošenje maski se pojačala, čak je stigla i do Donjeg doma, gde je jedan kritičar istakao da nastavnici ne moraju da nose maske.
My Question to @nadhimzahawi yesterday on masks in schools. They aren't harm free and cause great harm to some. Important the guidance for children to wear them in class is dropped as soon as possible. pic.twitter.com/eIaPfN8rJm
— Greg Smith MP (@gregsmith_uk) January 6, 2022
Situacija u britanskim školama se samo pogoršala. Više od jedne trećine škola ima najmanje 10% nastavnika odsutno zbog COVID razloga. A neki studenti su se pobunili protiv mandata maski odbijajući da nose maske.
„Nažalost, imali smo izveštaje u poslednja 24 sata u najmanje šest srednjih škola na severozapadu Engleske u kojima deca, u ogromnom broju, odbijaju da rade testove bočnog protoka ili da nose maske“, rekao je Damien McNulti, nacionalni izvršni član Nacionalne asocijacije učitelja.
„Imamo jednu školu u Lankaširu u kojoj je samo 67 dece od 1.300 spremno da prođe test bočnog protoka i da nosi maske. Ovo je vanredna situacija za javno zdravlje“, dodao je on.
Pored toga, prema rečima profesora Univerziteta u Oksfordu Džimu Nejsmitu, kada je Engleska u julu ukinula naloge za maske za lice, a Škotska ih je zadržala, to „nije napravilo značajnu razliku“ u stopi infekcije.
POGLEDAJTE NAJNOVIJI INTERVJU IZ BUNKERA! MARIO ZNA I NENAD ILIĆ!