Kineski restorani brze hrane oslanjaju se na robote zbog proširenja posla
Prošla godina je bila rekordna godina za robote koji su se pridružili američkoj radnoj snazi. Ali u Kini je pojava robotskih radnika bila podjednako, ako ne i više, intenzivna.
Prema izveštaju Nikkei, kineska mreža KFC i Pizza Hut prodajnih mesta u Yum-u zabeležila je značajan rast tokom protekle godine, iako je veličina kineske radne snage ostala stabilna.
„Povećali smo naše prodavnice, ali bez povećanja ukupnog broja osoblja,“ rekao je Džoi Vat u razgovoru sa analitičarima i investitorima 9. februara, ističući ulaganja Yum Kina u veštačku inteligenciju i digitalne tehnologije za podršku operacijama i obuci.
Većina prodavnica sada ima ekrane osetljive na dodir na kojima kupci naručuju, što je karakteristika koja je postala poznata američkim potrošačima tokom protekle decenije. KFC roboti prave kornete za sladoled sa mekim serviranjem za kupce, dok narudžbine za poneti kupci mogu podići iz digitalnih ormarića bez prisiljavanja da imaju bilo kakav kontakt sa osobljem.
Većina prodavnica sada ima ekrane osetljive na dodir na kojima kupci naručuju, što je karakteristika koja je postala poznata američkim potrošačima tokom protekle decenije. KFC roboti prave kornete za sladoled sa mekim serviranjem za kupce, dok narudžbine za poneti kupci mogu podići iz digitalnih ormarića bez prisiljavanja da imaju bilo kakav kontakt sa osobljem.
Ali uprkos sve većoj upotrebi robota, Jumovi troškovi rada su nastavili da rastu, delom zbog većih troškova osiguranja. Uprkos ograničenju broja zaposlenih, troškovi rada kompanije Yum Kina su nastavili da rastu, dostigavši 2,25 milijardi dolara prošle godine, što je 31% više u odnosu na 2020. Plate i beneficije takođe čine sve veći udeo u ukupnim operativnim troškovima prodavnice, dostigavši 29,2 odsto prošle godine, u odnosu na 25,5 odsto u 2016. Deo toga je zbog većih troškova osiguranja.
Kompanija je prošle godine povećala zdravstveno osiguranje za neke menadžere prodavnica na 1 milion Rmb (157.182 dolara), dok je proširila pokriće za kritične bolesti i druge usluge za 100.000 osoblja na prvoj liniji i članova porodice. Kompanija očekuje da će uvesti više robota u restorane koje planira da otvori sledeće godine.