Grindr prodavao podatke svojih korisnika
Grindr, popularna aplikacija za gej upoznavanje i sastanke, prodala je podatke koji su uključivali precizna kretanja miliona svojih korisnika počevši od 2017. godine, piše Wall Street Journal.
Ova praksa je najverovatnije dovela i do „autovanja“ visokog katoličkog sveštenika, navodi se u izveštaju.
Prodati podaci omogućili su nepoznatim trećim licima da saznaju osetljive informacije o korisnicima, uključujući sa kim su se dopisivali, gde su živeli i radili i gde su provodili slobodno vreme.
Žurnal je objavio da podaci ne uključuju brojeve telefona.
Prodati podaci su u nekim slučajevima bili dovoljno detaljni da bi se zaključile stvari poput romantičnih susreta između određenih korisnika na osnovu blizine njihovog uređaja, kao i da se prepoznavanje identiteta ljudi, uključujući radna mesta i kućne adrese na osnovu njihovih obrazaca, navika i rutine.
Grindr se oglasio po tom pitanju i istakao da su smanjili broj informacija koje dele od od 2020. godine.
Kompanija je za The Wall Street Journal rekla da je umanjila deljenje informacija sa oglašivačima pre dve godine tako što je prekinula protok informacija o lokaciji.
„Od početka 2020. godine, Grindr je smanjio deljenje informacija sa partnerima za oglašavanje od bilo koje velike tehnološke platforme i većine naših konkurenata, ograničavajući informacije koje delimo na IP adresu, ID oglašavanja i osnovne informacije o korisniku neophodne za podršku isporuke oglasa“, – rekao je portparol Grindra.
Prošle godine, viši katolički sveštenik dao je ostavku nakon što je objavljeno da koristi Grindr zahvaljujući informacijama koje su kružile u reklamnim mrežama.
Monsinjor Džefri Baril, koji je bio glavni administrator Konferencije katoličkih biskupa SAD, dao je ostavku nakon što je katolički novinski sajt objavio priču u kojoj se detaljno opisuje kako je koristio Grindr i posećivao gej barove.
Pre 2020., Grindr je delio podatke zasnovane na lokaciji sa oglasnim mrežama kako bi prilagodili ciljane oglase koji su promovisali lokalne kompanije i preduzeća kao što su restorani, barovi ili hoteli.
Rukovodioci Grindra u to vreme nisu verovali da bi deljenje podataka predstavljalo bilo kakav rizik po privatnost korisnika, navodi Žurnal.
Korisnici aplikacije često dozvoljavaju otkrivanje njihovih lokacija kako bi se bolje podudarali sa drugim ljudima koji žive u blizini.
Ti podaci se zatim dele sa oglasnom mrežom gde oglašivači licitiraju za postavljanje oglasa na telefone korisnika kada otvore aplikaciju.
U oglasnoj mreži postoje stotine ili čak hiljade oglašivača koji dobijaju pristup informacijama u realnom vremenu o tačnom boravištu korisnika. UM, kompanija za mobilno oglašavanje, ranije poznata kao UberMedia, kupila je sve ove podatke koji su uključivali precizna kretanja korisnika Grindra.
U januaru 2020. Twitter je suspendovao Grindr iz svoje oglasne mreže nakon izveštaja da je mreža delila intimne i lične podatke o svojim korisnicima sa nezavisnim marketinškim stručnjacima.
Nulta Tačka/Agencije