Nemački ministri održali sastanak: Traže smanjenje brzine na autoputu kako bi se suprotstavili Rusiji
Nemačka bi trebala da uvede ograničenje brzine na autoputu, odlučili su nacionalni regionalni ministri za životnu okolinu navodno jednoglasno na konferenciji u petak. Taj potez je opravdan potrebom da se uštedi energija i smanji nemačka zavisnost o uvozu nafte i plina usred tekućeg sukoba u Ukrajini, tvrde su ministri.
Ograničenje brzine bilo bi „jeftina, brzo primenjiva i odmah efikasna mera“ za smanjenje potrošnje goriva u Nemačkoj i potrebe za uvozom nafte iz inostranstva, navodi se u zaedničkoj izjavi koju su usvojili ministri. Ovaj potez bi takođe pomogao u smanjenju efekata saklene bašte, zagađenja zraka i buke, dodaje se.
„Po mom mišljenju, neograničene trke više se ne uklapaju u vreme“, rekao je ministar životne sredine Donje Saksonije Olaf Lies, koji je predsedavao konferencijom. “Takođe moramo promovisati zaštitu klime kroz ograničenje brzine” , dodao je.
Ministarka za zaštitu životne sredine Tiringije Anja Siegesmund (Zeleni) pohvalila je ideju kao „brzu, efikasnu meru za uštedu miliona litara goriva i tona CO2 godišnje“.
Ministri nemačkih pokrajina Bavarske i Severne Rajne-Vestfalije nisu želeli da podrže tu meru, navode nemački mediji. Obojica su izjavili da smatraju da će taj potez imati samo „ograničen” efekat i da su mu se nameravali suprotstaviti „iz razloga proporcionalnosti”.
Pravoslavno PROROČANSTVO- Tehnokratske ideje su osuđene na PROPAST
Međutim, zajednička rezolucija, koja je sadržavala i druge predloge o politici zaštite okoline, usvojena je jednoglasno, navodi Lies. Ograničenje brzine je do sada predloženo na „ograničeni period“ koji će trajati sve dok traje sukob u Ukrajini.
U zajedničkoj izjavi nije postavljeno nikakvo fiksno ograničenje brzine, iako je Lies rekao da bi se zalagao za maksimalno 130 km/h. Ministarska nema ovlašćenja da uvede tu meru, koju može sprovoditi samo savezna vlada. Vlada kancelara Olafa Scholza nije ga uključila u svoj politički program zbog otpora Slobodne demokratske partije (FDP) – članice vladine koalicije koju predvode socijaldemokrate. Berlin do sada nije komentarisao ministarski predlog.
Nemačka je jedna od retkih zemalja koja nema fiksno ograničenje brzine na autoputu. U Rusiji je ograničena na 110 km/h; u Španiji, Portugalu i Belgiji maksimalna brzina na autoputevima je 120 km/h. U SAD-u, ograničenja brzine variraju između 105 km/h i 140 km/h, zavisno o državi.
Prema nedavnoj anketi koju je obavio nemački institut Forsa u ime RTL-a i n-tv medija, 57% nemačkih vozača podržava uvođenje ograničenja brzine na autoputu. Ovoj meri se protivi 39%. Istraživanje je takođe pokazalo da 85% pristalica ograničenja brzine smatra da je to neophodno iz razloga bezbednosti na putu. Prema anketi, samo nešto više od polovine onih koji podržavaju ograničenje navelo je sukob u Ukrajini kao glavni razlog.
Vest dolazi dok se Berlin bori da smanji uvoz nafte i gasa iz Rusije u skladu s nastojanjem EU da se „skine“ sa ruskih zaliha energije. Pre početka vojne operacije Moskve u Ukrajini, 35% nemačkog uvoza nafte dolazilo je iz Rusije. Otkako je izbio sukob, Nemačka je smanjila svoj udeo uvoza nafte iz Rusije na 12% sa 35%.
Početkom maja, nemački ministar ekonomije Robert Habeck upozorio je da bi se istočni deo Nemačke mogao suočiti sa nestašicom goriva ako EU ispuni svoje planove za uvođenje embarga na rusku naftu.
Istočni deo Nemačke snabdeva rafinerija Schwedt, koja se u potpunosti oslanja na ruski uvoz. To je jedan od najvećih pogona za preradu sirove nafte u Nemačkoj i obezbeđuje 90% benzina, dizela i lož ulja koji se koriste u Berlinu i pokrajini Brandenburg.
U petak je nekoliko medija izvestilo da šesta runda antiruskih sankcija o kojima još uvek raspravljaju zemlje članice EU verovatno neće uključivati naftni embargo zbog otpora Mađarske.
NultaTačka/RT