KLAUS ŠVAB želi da deca uče u METAVERZUMU kako bi obuzdali klimatske promene
Prema Svetskom ekonomskom forumu (WEF), „udaljavanje“ dece iz fizičkog sveta i njihovo „uključivanje“ u virtuelni svet je put kojim treba ići kada je u pitanju budućnost obrazovanja.
Ovo je jedan od „bisera“ koji je proizašao iz ovogodišnjeg skupa u Davosu, sa objavom na veb-stranici WEF-a u kojoj se tvrdi da je ovaj pravac neophodan, između ostalog, za borbu protiv klimatskih promena, pritisak da se to učini će pokrenuti digitalizacija obrazovanja. Drugi razlozi bi bili bolji kvalitet i pristupačnost obrazovanja.
Deca, koja sada previše „zavise“ od predmeta kao što su udžbenici, sveske i olovke kao alati za učenje, u budućnosti bi trebalo da budu uronjena u virtuelnu realnost (VR), proširenu realnost (AR) i okruženja mešovite stvarnosti, piše dr Ali Said Bin Harmal Al Dhaheri.
Pandemija se navodi kao dobar primer kako se digitalni alati mogu koristiti za onlajn obrazovanje, ali, prema autoru, oni nisu dovoljni, jer se studentima samo prenosilo znanje umesto praktičnog i „ličnog“ iskustva.
U postu se žali da, iako se tehnološki napredak naširoko koristi za transformaciju administrativnih i uslužnih sektora, to trenutno nije dovoljno da se primeni na obrazovanje.
„Infiltracija ovog napretka u obrazovne sisteme postala je sve veći imperativ“, kaže Al Daheri, koji misli da će VR biti ključni element u budućem „iskustvenom učenju“ koji omogućava učenicima da vide, čuju, dodiruju i deluju u virtuelnom svetu.
Kombinacija VR i metaverzuma biće mesto gde će učenici i nastavnici biti uronjeni u komunikaciju i deljenje, „prevazilaženje prostornih i vremenskih ograničenja“.
Članak govori o rizicima i zabrinutostima u vezi sa uklanjanjem dece iz ljudske interakcije u obrazovnom procesu i povećanjem njihove izolacije, priznajući da VR to „donekle“ čini, ali samo ako se ne primenjuje na odgovarajući način i ako izostane njegova primena uz „vođeni sistem“.
Bez obzira na to, Al Dhaheri veruje da su prednosti ovde veće od rizika i da će učenici smatrati da je virtuelno okruženje privlačnije dok razvijaju „mnogo jače veštine“.
Članak podstiče lidere, edukatore i regulatore da proaktivno promovišu ovu agendu, i pominje da se uvođenje ovog sistema već počinje dešavati u zemljama poput Ujedinjenih Arapskih Emirata i Saudijske Arabije.
MARIO ZNA i BRANIMIR NESTOROVIĆ- Sve će se UBRZO PROMENITI- Budite spremni na KRAH DUBOKE DRŽAVE