Izvršna direktorka YouTube-a uverava elite Davosa da će nastaviti sa cenzurom
Još jedna priča iz Davosa koja je uglavnom prošla nezapaženo od strane mejnstrima, izvršna direktorka YouTube-a Susan Vojcicki pozabavila se pitanjima „dezinformacija“ na internetu na WEF forumu i pitanjem kako platforma planira da se nosi sa tim.
Kao što svi znamo, Big Tech korporacije proizvoljno tretiraju koncept „dezinformacija“ u skladu sa bilo kojim narativom koji korporativni oligarsi i vlade žele da proguraju u tom trenutku. Ako ste zbunjeni šta oni smatraju dezinformacijama, samo uzmite bilo koju činjenicu, dokaz ili mišljenje koji je u suprotnosti sa glavnim narativom tog dana i pretpostavite da je to sada „dezinformacija“. To je tako jednostavno.
To smo videli sa bolnom jasnoćom tokom kampanje straha od kovida u poslednje dve godine. Sve diskusije o medicinskim činjenicama koje nisu podržavale CDC, SZO ili tvrdnje Entonija Faučija da bi trebalo da živimo u teroru su brzo uklonjene sa društvenih medija. U međuvremenu, korporativni mediji su gurnuti u prvi plan i naširoko su promovisani uprkos nedostatku podrške publike.
Prihvatljivi narativ je bio ovaj – Maske funkcionišu, blokade/zaključavanja funkcionišu, vakcine su efikasne i bezbedne, a pasoši za vakcinisane su neophodni i opravdani. Ako ste pokušali da istaknete da dokazi pokazuju da su bilo koja ili sve ove tvrdnje lažne, verovatno ste bili cenzurisani ili blokirani od strane jedne ili dve platforme Big Tech-a.
Ako ste istakli da je virološka laboratorija 4. nivoa u Vuhanu u Kini najverovatniji izvor virusa Covid-19, onda ste verovatno bili cenzurisani. Ako ste istakli da su Entoni Fauči i njegove kohorte finansirali istraživanje “dobijanja funkcije” na korona virusima u laboratoriji Vuhan, onda ste optuženi za širenje „dezinformacija“. Ako ste istakli da se prosečna vakcina testira 10-15 godina dok su mRNA vakcine protiv Covid-a jedva bile testirane pre primene, onda ste verovatno bili blokirani zbog „dezinformacija“. Sve ove stvari se danas smatraju činjenicama ili su u velikoj meri potkrepljene čvrstim dokazima, ali su pre dve godine na Jutjubu označene kao dezinformacije.
A šta je sa pričom o Bajdenovom laptopu? O da, i to se zvalo „dezinformacija“, iako je to zaista bila konkretna činjenica.
Vojcicki nije ostavila nikakvu sumnju da će kompanija nastaviti istim putem i služiti interesima establišmenta, uprkos tome što je YouTube više puta uhvaćen da pogrešno označava istinu kao dezinformacije.
Generalni direktor je na konferenciji u Davosu prošle nedelje sugerisao da će platforma više raditi na uklanjanju podsticaja za objavljivanje „dezinformacija“. WEF je postavio ovaj upit tokom intervjua:
WEF: „Zvuči kao, zakopajte, u meri u kojoj možete, stvari koje nisu verodostojni izvori i koje se ne preporučuju. Ali i dalje zvuči kao da je taj posao u toku, da li mislite da će to uvek biti posao koji se neće završiti?“
Vojcicki: „Mislim da će uvek biti posla koji moramo da uradimo, jer će uvek postojati podsticaji za ljude da stvaraju dezinformacije… Izazov će biti da budemo ispred toga… Mislim da će uvek biti posla. Ali posle svog ovog rada koji smo uložili, ovo je za nas ogromna inicijativa već najmanje, znate, pet, šest godina. Mislim da smo prešli dug put. I ja bih vas izazvala da odete i pogledate i izvršite pretragu ili pogledate svoju početnu stranicu u smislu onoga što vidite kada su u pitanju osetljive teme, videćete da dolaze iz autoritativnijih izvora”.
Pored suzbijanja alternativnih medijskih izvora sa nezgodnim činjenicama, Vojcicki je primetila da će se uslovi usluge Jutjuba prilagoditi događajima. Uprkos činjenici da Jutjub i dalje dozvoljava ruskim vestima da rade na sajtu, narativ bi i dalje mogao biti oblikovan, što sugeriše da bi se kritika narativa o Ukrajini sada mogla smatrati kršenjem smernica.
Vojcicki: „…Ono što smo videli je da je bilo poricanja ili trivijalizacije u vezi sa sukobom, sa ratom u Ukrajini, to bi takođe postalo kršenje smernica. Dakle, prva i najvažnija stvar za nas je bila da se zaista fokusiramo na odgovornost, shvatimo kako možemo biti dobri igrači u osiguravanju da korisnici mogu dobiti autoritativne i prave informacije. I ono što zaista vidimo u ovom sukobu je da informacije igraju ključnu ulogu, te informacije mogu biti poput oružja”.
Naravno, informacije poput oružja su upravo ono čime se platforme društvenih medija, uključujući YouTube, bave u poslednje vreme. To se može učiniti suzbijanjem poštenih izvora koliko i cenzurom.
Kako mediji glavnog toka nastavljaju da posustaju i gube svoju publiku zbog alternativnih medija, narativ establišmenta mora biti podstaknut nekim drugim sredstvima. Velike tehnološke platforme preuzele su propagandni plašt, tvrdeći da informacije sada moraju da se filtriraju od strane „vlasti“ umesto da im bude dozvoljeno da se slobodno šire. Prema YouTube-u i drugim kompanijama, prosečni ljudi nisu u stanju da sami razmatraju podatke i informacije i donose sopstvene zaključke. Ovo je očigledno previše opasno da bi se dozvolilo.
Ali ko je utvrdio da su velike tehnološke korporacije kvalifikovane da diktiraju šta je činjenično, a šta dezinformacije? Niko nije glasao za njih da rade taj posao i vrlo malo ljudi želi da oni rade taj posao. Prema anketama, oko 75% Amerikanaca ne veruje društvenim medijima da donose pravedne odluke o moderiranju sadržaja. Dok 63% ljudi kaže da podržava „uklanjanje dezinformacija“, većina ljudi se ne može složiti oko toga šta su dezinformacije zapravo. U glavama birokrata establišmenta i Big Tech-a, oni su ti koji odlučuju šta je to. Drugim rečima, označite istinu kao pretnju, a zatim ponudite da budete moderator te pretnje i na taj način stičete moć ni iz čega.