Kraj Mekdonaldsa u Rusiji- Skidaju se znakovi širom zemlje i stiže DOMAĆA ZAMENA (foto)
U Rusiji će se u nedelju nekadašnji restorani američke kompanije Mekdonalds ponovo otvoriti pod novim brendom i vlasništvom, više od tri decenije nakon dolaska veoma popularnog zapadnog lanca brze hrane u ovu zemlju, prenosi Rojters.
Ponovno pokretanje poslovanja je predviđeno na Dan Rusije, državni praznik kojim se proslavlja nezavisnost zemlje, na istoj udarnoj lokaciji na Puškinovom trgu u Moskvi gde je Mekdonalds prvi put otvoren u Rusiji u januaru 1990. godine, navodi britanska agencija.
Početkom 1990-ih, dok se Sovjetski Savez raspadao, Mekdonalds je postao oličenje odmrzavanja hladnoratovskih tenzija i bio način za milione Rusa da se sretnu sa američkom hranom i kulturom, dok je izlazak brenda sada snažan simbol još jednog razlaza Rusije i Zapada.
Kompanija Mekdonalds je obustavila rad svih 850 svojih restorana u Rusiji 14. marta, ubrzo nakon početka ruske vojne operacije u Ukrajini, a 16. maja je multinacionalni gigant, najavio povlačenje iz Rusije.
McDonald’s Corp marks rebrand, restaurant to reopen in Russia https://t.co/YLsLUFjEVQ
— Brightfeed (@Brightfeed1) June 10, 2022
Posredovanjem ruskog Ministarstva industrije i trgovine, korporacija je prodala svoje poslovanje Aleksandru Govoru, jednom od svojih lokalnih vlasnika licence.
Restorani brze hrane, koji će zameniti Mekdonalds u Rusiji, odabrali su novi logo, a zaštitni znak će predstavljati glavni simboli nekadašnjeg giganta brze hrane: dva štapića žutog prženog krompira i žuto-narandžast hamburger na zelenoj pozadini.
Ponovno otvaranje će u početku obuhvatiti 15 lokacija u Moskvi i okolnom regionu, dok ime novog lanca ostaje strogo čuvana tajna.
Današnja promena imena aplikacije „Mekdonalds“ u „Majburger“ izazvala je izvesne rekacije na internetu, ali je portparol lanca saopštio je da je to samo privremeno rešenje.
New Russian McDonald's logo according the BBC News. No new name yet.
Two fries and a burger apparently pic.twitter.com/SiuyuA5o8E
— John McCarthy (@JohnGeeMcCarthy) June 10, 2022
Govor je saopštio da planira da proširi novi brend na 1.000 lokacija širom zemlje i ponovo otvori sve restorane lanca u roku od dva meseca, a svi zaposleni će zadržati posao „pod istim uslovima“ najmanje dve godine.
NultaTačka/Mediji