EU se složila u klimatskoj agendi! Sledi zabrana prodaje dizelaša i benzinaca
Današnji dan može da se obeleži kao početak kraja motora sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropskoj uniji, jer su se ministri za zaštitu životne sredine iz 27 zemalja članica složili oko zabrane prodaje novih benzinaca i dizelaša od 2035. godine. Međutim, nakon 16 sati pregovora u Luksemburgu, mogle su da se čuju slične najave i za polovne automobile koje pokreću fosilna goriva.
Paket zakona čiji je cilj borba protiv klimatskih promena izglasan je od strane Evropskog saveta, a za vozače je najvažnija informacija da će od 2035. biti obustavljena prodaja novih automobila i lakih komercijalnih vozila koje kao gorivo koriste benzin ili dizel.
Kako piše Motor1, danas je spomenuto da je Evropski parlament predložio i zabranu prodaje polovnih automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, ali o toj temi se nije pričalo ovom prilikom. To bi značilo da bi većina građana, ne samo Evropske unije već i cele Evrope, morala da pređe na potpuno električne automobile do 2035. godine.
Ono što je za sada sigurno, i što je napisano na papiru, jeste da će poslednji novi automobil sa pogonom na benzin ili dizel biti prodat u Evropi 31. decembra 2034. Tehnički, sporazum koji je usvojio Evropski savet ne spominje motore sa unutrašnjim sagorevanjem, već apsolutno, stoprocentno smanjenje emisije izduvnih gasova iz automobila. To otvara prostor za neke proizvođače da za motore SUS koriste alternativna goriva. Toyota već eksperimentiše sa motorima SUS koje pokreće vodonik, dok drugi istražuju sintetička goriva. Primera radi, Formula 1 će od 2026. koristiti potpuno održivo gorivo.
Odluke koje su donesene danas će imati velike posledice na automobilsku industriju širom sveta, jer će mnogi proizvođači ubrzati proces elektrifikacije. Ova zabrana će uticati i na mnoge zemlje koje nisu članice Evropske unije, jer se mnogim kompanijama kao što su Volkswagen ili BMW, neće isplatiti da razvijaju vozila sa konvencionalnim pogonom koja neće moći da prodaju u EU.
Međutim, i pre 2035. proizvođači automobila imaju još jednu granicu za ostvarenje niže emisije. Evropska unija je propisala da će emisija CO2 morati da se smanji za 55 posto kod automobila i za 50 posto kod lakih komercijalnih vozila do kraja ove dekade.
Kao što vidimo zelena agenda teži napuštanju fosilnih goriva, a pri tom eksploatacija ruda, pravljenje baterija i odlaganje istrošenih baterija je vrlo toksično za životnu sredinu. Izgleda da nije cilj zdravija životna sredina već nezavisnost od država koje izvoze energente.
Nulta Tačka/Mediji