Posledice cenzure! FACEBOOK-ova matična kompanija META prijavila pad prihoda prvi put u svojoj istoriji
Facebook-ova matična kompanija Meta u sredu je prijavila pad prihoda po prvi put u svojoj istoriji pošto se prodaja reklama smanjila zbog rastuće ekonomske zabrinutosti. Gigant društvenih medija takođe je promašio očekivanja zarade za drugi kvartal.
U kvartalu april-jun, Meta je prijavila prihod od 28,8 milijardi dolara, što je pad od 1% u odnosu na isti period prošle godine. Učinak kompanije je za dlaku preskočio 28,9 milijardi dolara koliko su analitičari koje je anketirao Thomson Reuters očekivali. Meta je zaradila 2,46 dolara po akciji, izostala su očekivanja od 2,56 dolara po akciji.
Prvi pad prihoda kompanije Meta naglašava izazove sa kojima se suočava gigant društvenih medija dok se priprema za usporavanje privrede i to sve pored gubitka velikog broja korisnika zbog cenzure koju sprovodi rukovodstvo.
Oglašivači se povlače zbog sve veće zabrinutosti da bi svetska ekonomija mogla ući u recesiju. Jak dolar teži vrednosti prihoda u inostranstvu. A trgovci dovode u pitanje efikasnost oglasa jer Apple sada dozvoljava korisnicima svojih proizvoda da odustanu od praćenja.
„Izgleda da smo ušli u ekonomski pad koji će imati širok uticaj na poslovanje digitalnog oglašavanja“, rekao je izvršni direktor kompanije Meta Mark Zakerberg u razgovoru sa analitičarima. „Uvek je teško predvideti koliko će ovi ciklusi biti duboki i koliko dugi će biti“.
U isto vreme, kompanija se takođe bori sa većom konkurencijom aplikacija kao što su platforma za kratke video snimke TikTok i aplikacija za deljenje fotografija BeReal. Meta i dalje većinu svog novca zarađuje prodajom oglasa na Fejsbuku i svojoj aplikaciji za deljenje fotografija i video zapisa Instagram.
Ali kako Facebook i Instagram prave promene kako bi se takmičili sa TikTokom, to uznemirava neke od njegovih korisnika. Instagram testira feed preko celog ekrana koji više liči na TikTok. U ponedeljak su poznate ličnosti Kim Kardašijan i Kajli Džener podelile mim kojim pozivaju kompaniju da prestane da pokušava da imitira popularnu video aplikaciju i fokusira se na deljenje fotografija. Izvršni direktor Instagrama Adam Moseri rekao je u tvitu u utorak da će platforma nastaviti da podržava deljenje fotografija, ali da veruje da će aplikacija vremenom biti ispunjena više video zapisa.
Kompanija takođe pravi više promena u rukovodstvu. Glavni finansijski direktor kompanije Meta, David Vehner, preuzeće novu ulogu prvog glavnog direktora za strategiju kompanije Meta, koji će nadgledati strategiju kompanije i korporativni razvoj. Suzan Li, potpredsednica za finansije kompanije, biće unapređena u finansijskog direktora.
Ovo je TREĆI SVETSKI RAT- Stižu HIBRIDNI LJUDI
Meta je pozvala svoj „Nadzorni odbor“ da odobri ublažavanje cenzure koju ova firma sprovodi na svojim društvenim mrežama pod svetlom borbe protiv „dezinformacija“ zbog čega je su Metine društvene mreže izgubile milione korisnika.