FACEBOOK pojačava cenzuru pred izbore za Američki Kongres
Facebook-ova matična kompanija pojačaće već i ovako brutalnu cenzuru u vezi sa predstojećim izborima za kongres
Meta pojačava svoju taktiku kontrole informacija dok se SAD kreću ka izborima u novembru 2022., pooštravajući pravila o takozvanim dezinformacijama i reklamiranju. Promene su objavljene u blog postu u utorak.
Kompanija će zabraniti nove oglase o političkim, društvenim i izbornim temama tokom poslednje nedelje pred izbore, obezbeđujući da „ oktobarska iznenađenja “ – činjenična ili drugačija – neće poremetiti informacioni ekosistem. Uređivanje postojećih oglasa takođe će biti zabranjeno, a oglasi koji ohrabruju ljude da ne glasaju ili dovode u pitanje legitimnost rezultata neće biti dozvoljeni.
Kako bi dodatno osigurao „svetost“ glasanja, Meta kaže da ulaže u „ proaktivno otkrivanje pretnji “ sa ciljem da se suprotstavi „ koordinisanom uznemiravanju i pretnjama nasiljem protiv izbornih zvaničnika i birača “. Kompanija takođe održava redovne sastanke sa Nacionalnim udruženjem državnih sekretara i Nacionalnim udruženjem direktora za državne izbore, državnim i lokalnim izbornim zvaničnicima i saveznom Agencijom za sajber bezbednost i infrastrukturnu bezbednost.
Meta primenjuje provere činjenica na više jezika i proširuje uslugu na WhatsApp, pohvalivši se sa pet novih partnera na španskom, uključujući Univision i Telemundo. Ovo je deo povećanja od 5 miliona dolara za „ proveru činjenica i inicijative za medijsku pismenost “ uoči glasanja u novembru.
Platforma je obećala da će primeniti manje „ oznaka koje povezuju ljude sa pouzdanim informacijama “ tokom sezone 2022, priznajući da su im povratne informacije korisnika dale do znanja da su takve oznake „ preterano korišćene “ u 2020.
Hvaleći se da je samo u prvom kvartalu 2022. godine zabranila više od 270 „ organizacija belih nacionalista“ i izbrisala preko 2,5 miliona stavki sadržaja vezanih za „ organizovanu mržnju “, platforma je otkrila da je 97% dotičnog sadržaja uklonjeno njenim algoritmima bez da je iko i objavio spornu poruku.
Meta nije jedina kompanija za društvene medije koja se vratila politici „ izbornog integriteta “ iz 2020. godine. Tviter je prošle nedelje najavio da će ponovo aktivirati svoja sopstvena pravila za odbranu demokratije, obećavajući da će etiketirati i sprečiti dezinformaciju , promovisati „ ugledne “ novinske kuće i narative koji bi mogli dovesti integritet izbornih rezultata u pitanje, bez obzira na njihovu istinitost. Platforma je pomerila fokus sa „ dezinformacija “ u vezi sa izborima na sadržaj vezan za Covid-19 nakon izbora, ali je nastavila da eksperimentiše sa preusmeravanjem korisnika ka „odobrenim“ izvorima informacija.
NultaTačka/RT