Svetski Ekonomski Forum ima „ideju“ kako da podstakne uvođenje DIGITALNOG IDENTITETA
Kažu da vlade treba da razviju „digitalno poverenje“ kako bi ljudi prihvatili uvođenje digitalnih ID-a.
Svetski ekonomski forum (SEF) promoviše uvođenje sistema digitalnog identiteta, u čijoj će srži biti identitet – i ko će ga „bolje“ kreirati i održavati od banaka i kompanija koje nude finansijske usluge.
Prema postu na blogu, koji se poziva na Indeks digitalnog poverenja Međunarodne korporacije za podatke (IDC), postoje „milijarde dolara mogućnosti“ širom sveta, ali viši nivo „digitalnog poverenja“ kao univerzalne vrednosti je ono što nedostaje da bi se otključao ovaj potencijal.
U ovom narativu, SEF pozicionira identitet kao ključni element za izgradnju digitalne ekonomije. Očigledno hitna potreba za ovim razvojem, u ovom konkretnom trenutku, objašnjava se onim što grupa sa sedištem u Davosu kaže da je nedavna „prevalencija sajber kriminala“.
Digitalno poverenje je opisano kao ono koje koristi svima jer obezbeđuje interakcije na mreži sa ljudima, a ne sa botovima, kao i sa identifikovanim ljudima. SEF dalje govori o ovoj ideji povezujući je sa boljom bezbednošću i privatnošću i principima kao što su etika, pravičnost i inkluzivnost.
Vozači uskoro ostaju bez posla! Britanija uskoro dozvoljava SAMOVOZEĆA vozila na ulicama
Kome bi onda trebalo poveriti izgradnju i kontrolu ovog sistema poverenja zasnovanog na identitetu? SEF kaže da su to banke i kompanije za finansijske usluge, pozivajući se na anketu potrošača koja je pokazala da „skoro polovina“ ispitanika želi da vlade stoje iza „bezbednijeg digitalnog sveta“, dok je 68 odsto pokazalo „interes“ za sistem digitalnog identiteta sa nezavisnim telom koje to nadgleda.
U članku se zatim navodi (bez pominjanja brojeva) da su potrošači rekli da će izabrati banke i finansijske kompanije kao subjekte od najvećeg poverenja za kreiranje i održavanje sistema koji kontroliše njihove identitete na mreži.
Izveštaj SEF-a dodaje neke scenarije katastrofe i straha (malo soli), tvrdeći da sa ekonomijama širom sveta koje idu u visoku inflaciju i recesiju, a trend će se verovatno nastaviti – digitalna ekonomija i njen potencijal postaju važniji nego ikada.
Ali – osim ako ne postoji način da se svi identifikuju na mreži, SEF upozorava da će ljudi zapravo prestati da komuniciraju na mreži.
„I ako dovoljno nas izgubi poverenje u onlajn usluge, veliki delovi globalne ekonomije, a samim tim i društva će početi da se raspadaju“, navodi se u objavi na blogu, a sve u pokušaju da se ponovi strašna potreba da se bankama dozvoli da „izgrade poverenje“ i upravljaju identitetima.