Nigerija zabranjuje belce u reklamama
Nigerijski oglasi će u budućnosti morati da se oslanjaju isključivo na lokalne crne modele i izvođače glasa, objavila je ove nedelje vlada afričke nacije. Promene politike će stupiti na snagu 1. oktobra.
„Svi reklamni i marketinški komunikacijski materijali treba da koriste samo nigerijske modele i glasovne izvođače“, navodi se u saopštenju Regulatornog saveta za oglašavanje Nigerije (ARCON) u utorak. Sadašnje reklamne kampanje koje koriste strane (bele) talente biće dozvoljeno da se nastave, ali nadležni organi neće izdavati nove dozvole za slične kampanje, dodala je vladina agencija.
Ovaj potez je u skladu sa vladinom politikom „razvijanja lokalnih talenata, uključujući ekonomski rast“ i podrške lokalnoj reklamnoj industriji, navodi se u saopštenju. Nigerija se ranije u svojim oglasima u velikoj meri oslanjala na strane modele i stručnjake za glasovno snimanje, uključujući bele modele i glasove sa britanskim akcentom, navodi The Times.
Vlada se već duže vreme bori protiv takvih tendencija. IT je ranije zahtevao da kompanije koje privlače strane talente plaćaju tarifu od 100.000 naira (oko 240 dolara) za svakog stranog modela koji se koristi u reklami, objavio je britanski list.
„Pre 10 do 20 godina, ako biste proverili reklame, rekao bih da su bile skoro 50/50 u smislu stranih lica i da su svi glasovi bili britanski akcenti“ , rekao je za Tajms Stiv Babaeko, šef nigerijske asocijacije za oglašavanje. Multinacionalne korporacije kao što su Coca-Cola ili LG oslanjale su se na svoje globalne reklamne kampanje u Nigeriji, koje su takođe predstavljale bele modele.
Prema Babaeku, nova regulativa samo „sustiže“ nacionalni osećaj. „Ljudi će vam reći: ‘Ima nas oko 200 miliona. Hoćete da mi kažete da niste mogli da nađete autohtone modele za ovu reklamu?’” , rekao je on.
Šef ARCON-a, Olalekan Fadolapo, takođe je branio uredbu rekavši da „oglašavanje treba da ima odjek kod ljudi“.
„Šta mislite kako će to odjeknuti ako nastavimo da koristimo strane umetnike?“ upitao je on, dodajući da su druge afričke nacije uvele de fakto zabranu stranih modela u reklamama.
Drugi, poput nigerijske TV voditeljke, Bolanle Olukanija, rekli su da je reč i o konkurenciji između afričkih nacija, jer se mnoge reklame prikazane u Africi snimaju u Keniji i Južnoafričkoj Republici. Nigerijske agencije bi sada morale da snimaju svoje oglase lokalno.