PEKING OSUDIO VIDEO IGRE KAO „DUHOVNI OPIJUM“
Kinesko široko suzbijanje uočenih antisocijalnih tendencija najvećih korporacija nastavljeno je u utorak ciljajući na novu industriju: video igara.
Poslednji pokušaj Pekinga da obuzda ekscese kapitalističkog razvoja, i ponovo potvrdi „primat socijalizma“, kako ga je Reuters opisao, u utorak je stigao u obliku članka koji je objavio „Economic Information Daily„, povezan sa agencijom Xinhua, a koji je ponudio oštre kritike kineske industrije video igara i njen uticaj na maloletne osobe. U članku se tvrdi (citirajući anegdote tinejdžera) da provode do 8 sati dnevno igrajući najpopularniju igru u zemlji: „Čast kraljeva“(„Honor of Kings„).
Članak je izazvao rasprodaju deonica Tencent-a( „Honor of Kings“ ) i drugih velikih kineskih deoničara video-igara.
Kao odgovor na članak, Tencent je najavio stroge nove granice za maloletnike koji koriste ove platforme za video igre. Kompanija je saopštila da će dodatno ograničiti pristup maloletnicima svojoj najpopularnijoj video igri, omogućavajući im samo 1 sat igranja dnevno ( i 2 sata za praznike). Deonice Tencent-a pale su u utorak za još 10%, čime su izbrisane još 60 milijardi dolara od tržišne kapitalizacije kineskog tehnološkog velikana. Čak i više od Alibabe, Tencent je postao najveća tržišna žrtva kineskog suzbijanja svega, od deljenja vožnje, plaćanja, muzičkih prava, privatnog podučavanja, a sada i video igara.
I deonice kineskih kompanija, uključujući NetEase, developera igara XD i kompaniju za mobilne igre GMGE Technology Group, takođe su doživele veliku prodaju. Rasprodaja se čak proširila i na SAD, gde su deonice Activision Blizzard i Electronic Arts, Zynga i Take Two Interactive pale u rasponu od 1% do 4% na tržištu.
Tencent je u saopštenju naveo da će uvesti dodatne mere za smanjenje maloletničkog vremena i novca potrošenog na igre, počevši od „Honor of Kings„. Takođe se poziva na zabranu igranja igara za decu mlađu od 12 godina.
Kompanija se u svom saopštenju nije osvrnula na članak, niti je odgovorila na zahtev Reuters-a za komentar.
Članak koji je objavio Economic Information Daily prekinut je (iako je štampano izdanje i dalje nosilo priču), ali je Reuters je istakao neke odlomke. Jedna nam je posebno zapela za oko: članak je video igre označio kao „duhovni opijum“.
U članku su novine izdvojile „Honor of Kings“ kao najpopularniju online igru među studentima koji su, kako se navodi, igrali do osam sati dnevno.
“ ‘Duhovni opijum’ prerastao je u industriju vrednu stotine milijardi „, kažu novine.
„…. Nijednoj industriji, niti sportu, ne može se dozvoliti da se razvija na način koji će uništiti jednu generaciju.“
Kasnije je ponovo objavljen, sa uklonjenim delovima (poput „duhovnog opijuma“). Za Kinu, opijum je pun istorijskog značaja, kako nas podseća Reuters.
Opijum je postao osetljiva tema u Kini nakon što je 1842. godine „zauvek“ prepustio ostrvo Hong Kong Velikoj Britaniji, na kraju Prvog opijumskog rata, borio se oko izvoza droge u Kinu gde je zavisnost postala široko rasprostranjena.
Kako je rasprodaja koja je postigla veliki uspeh dobila na zamahu, drugi kineski medij je objavio novi članak koji nudi neka pojašnjenja o suzbijanju. U članku se nastojalo odbaciti predmet krivice, rekavši da bi bilo „nemoralno“ kriviti kompanije za igre na sreću, te da su roditelji i šira zajednica odgovorni za rešavanje preteranog igranja igara.
Odvojeno mišljenje koje je objavila Kineska novinska služba na svom službenom Weibo računu sličnom Twitter-u nekoliko sati nakon što je članak Economic Information Daily poprimio drugačiji ton, govoreći da se ne može kriviti nijedna strana, uključujući i programere igara, za zavisnost dece sa video igrama.
„Škole, programeri igara, roditelji i druge strane moraju raditi zajedno“, navodi se u novinskom izdanju, koje takođe vodi država.
Zaustavljanje video igara nije sasvim neočekivano. Peking se uvek trudio da ograniči video igre među tinejdžerima još od 2017.
Ono što je ironično, zapravo je referenca „duhovnog opijuma“. Podseća na popularni marksistički aksiom koji osuđuje religiju kao „opijat masa“.
Pa, u SAD-u je trenutni „opijat masa“ pravi opijat: fentanil kineske proizvodnje, koji izaziva najgoru krizu predoziranja u američkoj istoriji.
Kako izveštava CNBC Eunice Yoon, Peking je sada ponovo objavio originalni članak Economic Information Daily-ja sa mnogo blažim tonom, uključujući uklanjanje izraza „duhovni opijum“. Je li Peking možda podcenio kako su ta nova ograničenja uticala na tržište?
Nulta Tačka/ZeroHedge