TESCO prodavnice ČEKA TUŽBA jer su zahtevali od kupaca da INSTALIRAJU APLIKACIJU ukoliko žele da kupuju u njihovim radnjama
Tesco, vodeći britanski i globalni maloprodajni lanac, biće tužen zbog navodnog nezakonitog prikupljanja podataka od svojih kupaca u prodavnicama u Evropi, izvan Velike Britanije, zapretila je organizacija za zaštitu građanskih sloboda.
Korporacije sve više uključuju kupovinu bez gotovine kao način da se otarase kasirki i umesto toga koriste sisteme koji otkrivaju preferencije kupaca prema proizvodima i naplaćuju im račune.
Ovo uključuje upotrebu QR kodova, pametnih kolica za kupovinu, RFID oznaka i mašinskog vida. Ali Irski savet za građanske slobode (ICCL) je napisao pismo izvršnom direktoru Tesco-a Kenu Marfiju u kojem upozorava da će preduzeti pravne mere ukoliko gigant maloprodaje odluči da proširi upotrebu sopstvenog brenda tih alata u bilo koju od zemalja Evropskog ekonomskog prostora (EU, plus Island, Lihtenštajn i Norveška).
Konkretno, ICCL namerava da reaguje ako Tesco svoju šemu lojalnosti Clubcard postavi kao uslov za omogućavanje pristupa takvim prodavnicama, navode mediji.
Prva Tesco-ova prodavnica bez gotovine u centru Londona, GetGo, je ono što je inspirisalo irsku grupu da obrati pažnju, s obzirom da pored toga što imaju aplikaciju za plaćanje i dobijanje računa, kupci takođe moraju postati članovi Clubcard-a.
Odatle sledi uobičajena priča: u zamenu za neke pogodnosti, kupci predaju prodavcu svoje lične podatke, a očigledno i veliku količinu takvih podataka.
To, tvrdi ICCL, krši „minimizaciju podataka“ – princip koji je prisutan kako u pravilima EU o zaštiti ličnih podataka, tako i u onima u Velikoj Britaniji koji su osmišljeni nakon Bregzita.
Minimizacija podataka se odnosi na ograničavanje prikupljanja ličnih podataka samo na one koji su direktno relevantni i neophodni za određenu svrhu.
To je ponovio stariji saradnik ICCL-a Džoni Rajan u svojim komentarima. „Ako nemate potrebe da imate ili koristite podatke o klijentima, onda ne možete. Potreba mora biti proporcionalna”.
Iz Tesco-vog odgovora postaje jasno da korporacija koristi tehnologiju praćenja koja prati pokrete tela – ali kažu, ne prepoznavanje lica. „A vizuelni podaci kupaca se ne čuvaju“, dodao je prodavac.
I dok neki pravni stručnjaci tvrde da nije ni nerazumno ni nezakonito „u svim slučajevima“ korišćenje neke vrste tehnologije ili naloga kao što je Clubcard, ne zahtevaju svi lanci sa prodavnicama bez gotovine programe lojalnosti – među njima su Sainsbury i Amazon.
MARIO ZNA i KREŠIMIR MIŠAK- Transhumanisti su ISPLANIRALI budućnost ljudi ALI POSTOJI jedan problem