FACEBOOK pokreće nove „alate“ za borbu protiv „DEZINFORMACIJA“ o klimatskim promenama
Alati će promovisati „autoritativne klimatske informacije“ i „proveru činjenica“ vezano za „dezinformacijama o klimi“.
Najveća svetska društvena mreža, Fejsbuk , objavila je planove da poveća svoju elevaciju „autoritativnih klimatskih informacija“ i proširi svoju „proveru činjenica“ sadržaja za koje smatra da su klimatske dezinformacije.
Facebook će proširiti svoje alate za proveru činjenica tako što će povećati dostupnost svog „Centra za nauku o klimi“ (stranica koja sadrži „činjenične resurse vodećih svetskih klimatskih organizacija i korake koje ljudi mogu preduzeti u svakodnevnom životu u borbi protiv klimatskih promena“) za 165 zemalja dok će proširiti svoje „Oznake za informacije o klimi“ (oznake koje se dodaju Facebook objavama i povezuju sa objavama Centra za nauku o klimi).
Tehnološki gigant je takođe pokrenuo „Inicijativu za naučnu pismenost o klimi“ koja će „pretpostaviti dezinformacije o klimi“ tako što će prikazivati oglase koji „sadrže pet najčešćih tehnika koje se koriste za lažno predstavljanje klimatskih promena“.
Da bi poboljšao „autoritativne“ klimatske informacije, Facebook testira novu funkciju „Klimatske obećanja“ u Grupama i obavezao se da će pojačati glasove „organizacija od poverenja u klimatskom prostoru“.
Ova nova funkcija klimatskih obećanja razvijena je uz doprinose Ujedinjenih nacija (UN) i sadrži ono što se naziva „klimatska rešenja uz podršku stručnjaka“ koja „pokreću razgovor“ unutar Grupa i „pomažu ljudima da shvate najuticajnije akcije koje mogu da preduzmu“.
Facebook takođe blisko sarađuje sa nekoliko grupa za klimatske promene kao što su Monash Climate Change Communication Research Hub, Cambridge Social Decision Laboratori, Iale Program on Climate Change Communication.
Facebook će podstaći ove organizacije tako što će „pružati reklamne kredite, uvide i podršku kako bi im pomogao da dele pouzdane informacije o klimatskim promenama i informisao korisnike o uobičajenim tehnikama koje se koriste za širenje mitova o nauci o klimi“.
Facebookova najava ovih promena prati nju i druge tehnološke gigante koji se suočavaju sa sve većim pritiskom da cenzurišu sadržaj koji dovodi u pitanje glavni narativ o klimatskim promenama jer klimatske grupe , naučne grupe , pa čak i tehnološki zaposleni zahtevaju veću cenzuru.
Ne samo da je došlo do pojačanog pritiska na velike tehnološke platforme da cenzurišu klimatski sadržaj koji odstupa od opšteg narativa, već se uticajne grupe , banke i rukovodioci takođe zalažu za pojačano praćenje i nadzor individualne upotrebe ugljenika kao predloženu strategiju za borbu protiv klimatskih promena.