Vozovi će koristiti tehnologije veštačke inteligencije a CCTV će otkrivati zločin pre nego što se desi
Operateri vozova u Velikoj Britaniji planiraju da uvedu CCTV sistem sa AI(veštačkom inteligencijom) za praćenje kriminala i „potencijalnih“ pretnji u vozovima.
Na primer, sistem može da otkrije da li se žena koja sedi sama u vagonu oseća ugroženo kada joj muškarac priđe ili joj ne smeta što muškarac sedi pored nje. Sistem takođe može da razlikuje „srećne pijance“ koji ne predstavljaju pretnju i one koji navodno traže tuču.
Siemens Mobility, kompanija koja stoji iza ove tehnologije, kaže da je svrha tehnologije da poboljša bezbednost u vozovima. Pošto je pokreće veštačka inteligencija, ne zahteva da neko aktivno prati prenos uživo.
Umesto toga, šalje upozorenje nekima u kontrolnoj sobi, a ta osoba može da odluči da li će ili kako da interveniše, preneo je Tajms.
Oni mogu da intervenišu putem najave koja upozorava osumnjičenog da je snimljen putem kamere, pa čak i da pozovu Britansku transportnu policiju (BTP), koja će uhapsiti osumnjičenog na sledećoj stanici.
„Naša pametna iCCTV tehnologija je sposobna da rano uoči rizične situacije, na primer da automatski prepozna kada se jedna osoba ‘konfrontuje’ sa drugom“, rekao je izvršni direktor voznog parka Siemens Mobility Sambit Bannerjee.
„Ono tada pokreće upozorenje čuvaru ili osobi u kontrolnom centru, koji mogu da vide video uživo iz vagona i odluče da li da objave upozorenje, sami intervenišu ili da upozore policiju“.
Snimak vidi čovek samo u slučaju ako se nešto sprema ili se već dogodilo.
Siemens će obezbediti tehnologiju za šest operatera; Great Western Railway, Chiltern Railways, ScotRail, Northern, TransPennine Express i Southeastern.
Sindikat radnika u železnici, Udruženje transporta i plaćenog osoblja pozdravilo je ovaj potez, rekavši: „Železnički radnici na prvoj liniji su prečesto izloženi šokantnim pretnjama i napadima – od verbalnog zlostavljanja do fizičkih napada, uključujući udarce, udarce glavom i zločine nožem. Od pandemije, pretnje i napadi poput pljuvanja poprimili su novu i zlokobnu stvarnost“.
Izvršni direktor nezavisne organizacije za nadzor putnika Transport Focus, Entoni Smit, primetio je da „statistika o kriminalu pokazuje da je železnica zapravo bezbednija od glavne ulice“, dodajući da je „nedovoljno prijavljivanje seksualnog uznemiravanja, posebno, veliki problem“. On je pozdravio ovaj potez, ali je upozorio da tehnološki napredak „uvek treba da podrži osoblje, a ne da zamenjuje osoblje“.