Gugl uvodi bihejvioralne „intervencije“
Gugl je predstavio svoj projekat nazvan „Info Intervencije“ zasnovan na onome što kaže da je nauka o ponašanju koja bi, ako se ove „intervencije“ koriste prema uputstvima, mogla „naučiti“ korisnike da postanu otporni na ugrožavanja na mreži.
Drugo obećanje je da se „pre-bunking dezinformacioni“ korisnici mogu „imunizovati“.
Kako ovo treba da funkcioniše? Gugl je postavio veb lokaciju na kojoj se navodi da je cilj da pruži uputstva za tačnost koja bi preusmerila pažnju korisnika na ono što Google odluči da se kvalifikuje kao tačna informacija.
A da bi se to dostiglo, trenutno se čini da „hipoteza“ glasi da „podsećanje pojedinaca da razmisle o tačnosti kada bi se možda spremali da stupe u kontakt sa lažnim informacijama može da podstakne već postojeće ciljeve preusmeravanja korisnika“.
Ovaj metod efikasnog obučavanja korisnika da se ponašaju na željeni način nije iznenađujuće i pokušava da se izvuče iz istraživanja nauke o ponašanju i Google kaže da je to potvrđeno digitalnim eksperimentima.
Ovaj „poklon svetu“ dolazi zahvaljujući Guglovoj jedinici zvanoj Jigsaw, postavljenoj da „istražuje pretnje otvorenim društvima i gradi tehnologiju koja inspiriše skalabilna rešenja“.
🔶 Naučnici tvrde: Cela planeta je UGROŽENA zbog erupcija vulkana koji mogu da izazovu OPASNE UDARNE TALASE https://t.co/ueE4nlJdcq
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) December 1, 2022
Post od Jigsaw-a objavljen u martu 2021. navodi da istraživanja sugerišu da bi mogao postojati moćan način za smanjenje „dezinformacija“ jednostavnim podsećanjem korisnika interneta da razmišljaju o tačnosti – drugim rečima, podsticanjem dok se ne presele tamo gde želite da idu.
Postoji čak i pokušaj da se korisnici osećaju krivim i da pomisle da pomažu u širenju „dezinformacija koje su sklone ugrožavanju“ – dok bi „tačnost“ koju definiše Gugl mogao to da smanji.
Trenutno, Google objašnjava na svojoj stranici „Intervencije“, ako korisnik skroluje kroz fid, može naići na „potencijalne dezinformacije“.
To bi onda aktiviralo „upozorenje za tačnost“ koje bi delimično pokrivalo informacije koje su već označene kao dezinformacije.
Prompt sadrži kratko objašnjenje zašto ga korisnik vidi, ali generalno gledano, pažnja korisnika sada bi trebalo da se pomeri sa sadržaja koji žele da vide na upit, što znači da će biti upućeni da razmotre „tačnost“ umesto toga.
Oni će takođe biti podvrgnuti nečemu što se zove saveti za informatičku pismenost.
Ovako pripremljena, pažnja korisnika je sada usredsređena na „podsetnik“ sa sadržajem koji je ostao daleko iza – i što je još važnije, što se Google-a tiče, sledeći put kada naiđu na sličan sadržaj, nada je da će „dvaput razmisliti“.
O rezultatima tih eksperimenata Google (Jigsaw) kaže da su sprovedeni zajedno sa MIT-om i Univerzitetom Regina:
„Oni koji su dobijali savete o preciznosti bili su 50% pronicljiviji u navikama deljenja u odnosu na korisnike koji nisu“ – i „Video snimci pre reprodukcije na YouTube-u su doveli do 11% povećanja poverenja, tri nedelje nakon primene programa“.
Nulta Tačka/ReclaimTheNet