Državni mediji Nemačke, Kanade, Švajcarske i Belgije pokreću novi svetski projekat CENZURE „DEZINFORMACIJA“
Nemački državni informativni list ZDF sarađuje sa državnim informativnim kućama iz Kanade, Švajcarske i Belgije na „razvitku onlajn rešenja koja će omogućiti građanski angažman i demokratski diskurs u digitalnom prostoru daleko od komentara mržnje i sve većeg broja dezinformacija“.
To znači cenzura!
ZDF je izvestio:
Zajedno sa javnim emiterima iz Kanade (CBC), Švajcarske (SRG SSR) i Belgije (RTBF), ZDF želi da razvije rešenja zasnovana na mreži kako bi omogućila građanski angažman i demokratski diskurs u digitalnom prostoru daleko od komentara mržnje i sve većeg broja dezinformacija.
Međunarodni istraživački projekat „Inkubator javnih prostora“ ima za cilj da razvije i testira inovativne gradivne blokove za otvorene i pune poštovanja onlajn diskusije. Fokus je na interesima korisnika. Komercijalni aspekti su nebitni.
Direktor ZDF-a dr Norbert Himler: „Demokratija cveta na otvorenom i poštenom dijalogu u društvu. Ne smemo to prepustiti glavnim američkim platformama. Projekat „Inkubator javnih prostora“ ima za cilj da pokaže načine na koje javno emitovanje može da stvori nezavisne komunikacione prostore zasnovane na činjenicama u digitalnom svetu. Naš zajednički cilj je da se suprotstavimo porastu mržnje, nasilja, propagande i klevete na društvenim medijima alternativom za javni servis.“
Četiri radiodifuzne kompanije sprovode istraživački projekat u saradnji sa neprofitnom organizacijom New_ Public, koja ima veliko iskustvo i stručnost u neprofitnoj digitalnoj komunikaciji. Suosnivač Eli Parizer poznat je u Nemačkoj kao autor knjige „Filter balon: Kako smo lišeni prava glasa na Internetu”. Parizer i suosnivač Dipti Doši, zajedno sa New_Public timom, dizajniraju interdisciplinarne digitalne prostore kako bi ojačali demokratski građanski suživot.
Tokom 1930-ih, nemački državni mediji su takođe bili u dosluhu sa zapadnim medijima.
Glavni primer za to je Asošiejted pres.
U zamenu za pristup Nemačkoj, Asošiejted pres je pristao da ne objavljuje ništa „sračunato da oslabi snagu Rajha u inostranstvu ili kod kuće“.
The Guardian je objavio (mart 2016.):
Novinska agencija Asošiejted pres ušla je u formalnu saradnju sa Hitlerovim režimom 1930-ih, snabdevajući američke novine materijalom koji je direktno proizvelo i odabralo nacističko ministarstvo propagande, otkrio je arhivski materijal koji je iskopao nemački istoričar.
U članku objavljenom u akademskom časopisu Studies in Contemporary History, istoričarka Harijet Šarnberg pokazuje da je AP uspeo da zadrži svoj pristup samo ulaskom u obostrano korisnu dvosmernu saradnju sa nacističkim režimom.
Agencija sa sedištem u Njujorku ustupila je kontrolu nad svojim radom tako što je potpisala takozvani Schriftleirgesetz (zakon urednika), obećavajući da neće objavljivati nikakav materijal „sračunat da oslabi snagu Rajha u inostranstvu ili kod kuće”.
Ovaj zakon je od AP-a zahtevao da angažuje novinare koji su takođe radili za propagandno odeljenje Nacističke partije. Jedan od četiri fotografa koje je 1930-ih zaposlio Asošiejted pres, Franc Rot, bio je član propagandnog odeljenja paravojne SS jedinice, čije je fotografije lično odabrao Hitler. AP je uklonio Rothove slike sa svoje veb stranice otkako je Šarnberg objavila svoje nalaze, iako su sličice i dalje vidljive zbog „problema sa softverom“.
Devedeset godina kasnije, da li se to ponovo dešava?