Kanadska avio-kompanija uvodi u upotrebu digitalnu identifikaciju, tehnologiju za prepoznavanje lica
Određeni brendovi „bezbednosti“ – i „pogodnosti“ – postali su gotovo poznati refren pod kojim se sada uvode različiti oblici digitalnih, biometrijskih ličnih dokumenata u različitim sektorima različitih industrija širom sveta.
Kanada, inače dokazana kao željna da potkopa stvarne podatke i privatnost pod bilo kojim okolnostima, sada izgleda kasni u igri verifikacije identiteta putem prepoznavanja lica na aerodromima.
Pridružite nam se – https://t.me/nultatacka
Ipak, evo nas, a Air Canada je objavila da pokreće pilot program koji omogućava putnicima da iskoriste tu „sigurnost i pogodnost“ da dokažu svoj identitet. Brojni letovi – odnosno oni koji polaze sa međunarodnog aerodroma Vankuver (YVR) na „odabranim“ letovima za Vinipeg, kao i putnici koji ispunjavaju uslove koji idu u kafe Air Canada na međunarodnom aerodromu Toronto Pearson, svi ispunjavaju uslove za dugitalnu identifikaciju.
Ali drugi ne bi trebalo da se plaše da će to propustiti, jer pilot projekat treba da otvori kapije za putnike koji putuju negde drugde, opet pošto je opcija digitalnog ID-a proširena na „odabir“ kanadskih aerodroma, kao i na klijente „Maple Leaf Lounge“.
„Pogodnost“ – ali po prilično visokoj ukupnoj ceni, po ceni bezbednosti ličnih podataka i privatnosti, ponovo se navodi kao prestiž – a Air Canada kaže da „mnogi klijenti“ sada koriste digitalni ID samo da bi radili stvari poput otključavanja telefona, ulazak na radna mesta, provere finansijskih interakcija lica – aktivnosti koje obično ne zahtevaju razmišljanje i štede sekundu vremena. I to po kojoj ceni.
👉 Vučićev savetnik Toni Bler pokreće novu AKCIJU za biometrijski digitalni ID https://t.co/lNHXwFT8M0
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) February 23, 2023
Ali ta cena nije ono što Air Canada želi da promoviše, već govori o svim ovim razvojima na pozitivan način, a zatim se pozicionira kao lider u Kanadi, kada je u pitanju testiranje „digitalne identifikacije pomoću tehnologije prepoznavanja lica za brzo potvrđivanje identifikacije klijenta”.
Naravno, takođe je navodno bezbedan i precizan, za sada, „na odabranim tačkama dodira aerodroma“, nastavlja se u saopštenju za javnost. Trenutno je učešće dobrovoljno. Ali ideja je očigledno da se ovo učini tako prijatnim jer je zgodno – da se predviđa da će biti sve više ljudi koji dobrovoljno predaju svoje biometrijske podatke.
Neki bi mogli reći da je, kada je putovanje avionom u najboljem slučaju bilo smetnja, a dugotrajna noćna mora u najgorem slučaju nakon 11. septembra, kontroverzna biometrijska tehnologija sada se nudi kao način da se „ispravi“ to pogrešno – da se ljudima otme čak i više njihovih podataka.
Upis digitalnog ID-a, kako ga Air Canada uvodi, je „jedina funkcija u aplikaciji Air Canada“ – a obećanje je da su „biometrijski podaci šifrovani i čuvani samo na mobilnom telefonu korisnika“.
Ne bi trebalo da bude previše teško naterati korisnike sklone pogodnostima da poveruju „da će se podaci čuvati samo do 36 sati u skladu sa rigoroznim standardima privatnosti i bezbednosti kompanije Air Canada“.