Kompanija koja proizvodi softver za prepoznavanje lica tvrdi da potreba za njihovim proizvodom raste
Nakon stvaranja tehnologije – korišćene godinama, ako ne i decenijama u industriji zabave – za proizvodnju „dubokih lažnjaka“ – šta kažete na to da nas ista industrija sada upozorava na sve opasnosti od toga – i daje nam njihova potpuno nova rešenja za taj problem, neka od njih su možda i sami stvorili?
Možda postoji publika za to.
Naročito oni što veruju u ideju da većina ljudi ovih dana „živi svoje živote na mreži“ – nije istina, što se većine ljudi tiče. Naravno, onlajn usluge kao što su bankarstvo i ćaskanje su zgodne – ali „živeti“ život na mreži je sasvim drugačiji predlog.
Zatim, tu je ubacivanje termina „veštačka inteligencija“ (AI), kada svako ko ima čak i površno znanje o ovoj tehnologiji zna da smo ovih dana VEOMA udaljeni od onoga što mejnstrim mediji čine, ili kako je verovatno da ćemo postići (najbolje što „AI“ sada može da ponudi je slab podskup koji se zove mašinsko učenje, ML).
Sve to na stranu – čini se da londonski Times traži da odbacite svo svoje znanje, skepticizam i iskustvo na stranu i krenete sa pričom – kao što žele da „nikada istina ne stane na put dobroj priči“.
I tako, saznajemo o „preduzetnicima koji izmišljaju odbranu uz pomoć digitalnog ID-a“.
Bravo za njih. Ali zašto? Ideja „digitalnog identiteta“ je dovoljno brzo predstavljena kao način za borbu protiv ovih navodnih bolesti.
👉 Ovo čeka ceo svet! Najveći lanac supermarketa uvodi opštu robotizaciju- Ljudi više nisu potrebni https://t.co/hYj105fTTZ
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) April 7, 2023
Čitaoci Tajmsa to možda i ne znaju – zato što im ta medijska kuća, budući da je reprezent za mejnstrim medije, to možda nikada nije objasnila. Ali u onim delovima gde se napredna tehnologija i privatnost pojedinca shvataju ozbiljno, digitalni identifikacioni dokumenti su veoma dugo bili diskvalifikovani.
Časopis Tajms, promovišući britansku kompaniju za digitalnu identifikaciju, Yoti, nastoji da u suštini sve to pomeša kao igru sa nultom sumom: ili se zalažete za verifikaciju uzrasta za sajtove, ili ste ljubitelj lažnjaka.
Naravno, dilema nikada ne bi mogla biti tako pojednostavljena, ali članak očigledno ima svoju agendu promovišući ne samo kompaniju za prikupljanje biometrije, već i širenje straha, u slučaju da strahovi ne prevladaju.
„Preduzetnik veruje da će u roku od pet godina lažni video snimci i glasovi biti tako laki za proizvodnju i toliko rasprostranjeni da će svima biti potrebni digitalni identifikacioni dokumenti da bi dokazali autentičnost svog sadržaja na mreži“, navodi se u izveštaju, citirajući generalnog direktora Yoti Robina Tombsa.
Sada – zašto bi generalni direktor kompanije za identifikaciju i verifikaciju starosti ikada dao takvu izjavu?